Asiakaskokemus myymäläsuunnittelun lähtökohtana - Case Asukulma
Saksa, Noora (2022)
Saksa, Noora
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205128861
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205128861
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on käsitellä myymäläsuunnittelua asiakaslähtöisestä näkökulmasta, unohtamatta kuitenkaan myymälän toiminnallisuutta työntekijöiden kannalta. Esimerkkitapauksena oli iisalmelainen vaate- ja asustemyymälä Asukulma, jonka myymälätila kaipasi sekä toiminnallista, että tyylil-listä muutosta. Muutoksen tavoitteena oli parantaa asiakaskokemusta, helpottaa työntekijöiden työskente-lyä ja lisätä myyntiä. Opinnäytetyön aikana Asukulma lopetti toimintansa, eikä suunniteltua muutosta toteutettu, joten tässä opinnäytetyössä käsitellään myymälän muutoksen suunnitteluprosessin etenemistä ja asiakaslähtöistä näkökulmaa suunnittelun ohjenuorana.