Otteluisännyyden brändäys ja graafinen ilme: autoliike XBIL Oy:n tapahtumabrändäyksen kehittäminen
Nykänen, Suvi (2022)
Nykänen, Suvi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205139119
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205139119
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä kehitetään brändi-ilme autokauppa XBIL:n otteluisännyyspeliin pesäpallojoukkueen Manse PP:n peleihin Helsingissä ja Tampereella. Brändi-ilmeen kehitys on jatkumoa aikaisemmille XBIL:n otteluisännyyspeleille, mutta ensimmäistä kertaa pesäpallopeliin. Brändi-ilme luodaan brändäyksen tehokeinoin sekä XBIL:n brändiä kehittäen. Brändi-ilmeen kehittäminen on osana tapahtumabrändäyksen edistämistä, joka on osa opinnäytetyön kehittämistyötä. Opinnäytetyön graafinen ilme toteutetaan Adobe Illustratorilla brändikirjaksi mukautettuna, jotta opinnäytetyö saadaan asiakkaan käyttöön yrityksen brändäyksen ja sen kehittämisen tueksi. Aineistot luodaan Adoben ohjelmia kuten Adobe Photoshopia, Illustratoria ja After Effectsiä hyödyntäen. In this thesis a brand image is developed for a Finnish baseball game where the Finnish baseball team Manse PP plays and where the car dealership XBIL is the host of the match in Helsinki and Tampere, Finland. The development of the brand image is a continuation of previous XBIL match hosting games but for the first time in a Finnish baseball game. The brand image will be created with devices of branding and with developing the XBIL brand. Brand image development is part of advancing of event branding, which is part of the thesis development work. The graphic look of the thesis is implemented in Adobe Illustrator, adapted as a brand book, so that the thesis can be used by the client as part of their branding and its development. The materials will be created using Adobe programs such as Adobe Photoshop, Illustrator and After Effects.