Nuorten näkemys Instagram-markkinoinnista
Räsänen, Axel (2022)
Räsänen, Axel
2022
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205169406
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205169406
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee Instagramissa päivittäin tapahtuvaa markkinointia
sekä sitä, miten nuoret aikuiset kokevat sen. Tavoitteena on tutkia, miten 18–25-vuotiaat nuoret aikuiset kokevat kohtaamansa markkinoinnin Instagramissa. Teoriaosuudessa opinnäytetyö käsittelee Instagramissa tapahtuvaa markkinointia sekä sen eri muotoja lähdeaineiston pohjalta. Opinnäytetyön tutkimus suoritettiin laadullisena tutkimuksena käyttäen kyselylomaketta.
Opinnäytetyön perusteella Instagramissa tapahtuva markkinointi herättää positiivisia tunteita sen käyttäjissä. Tulokset osoittavat, että valtaosa nuorista
aikuisista ei suhtaudu kohtaamaansa markkinointiin kielteisesti.
Vaikuttajamarkkinointiin suhtaudutaan huomattavasti myönteisemmin kuin muihin markkinointitapoihin.
sekä sitä, miten nuoret aikuiset kokevat sen. Tavoitteena on tutkia, miten 18–25-vuotiaat nuoret aikuiset kokevat kohtaamansa markkinoinnin Instagramissa. Teoriaosuudessa opinnäytetyö käsittelee Instagramissa tapahtuvaa markkinointia sekä sen eri muotoja lähdeaineiston pohjalta. Opinnäytetyön tutkimus suoritettiin laadullisena tutkimuksena käyttäen kyselylomaketta.
Opinnäytetyön perusteella Instagramissa tapahtuva markkinointi herättää positiivisia tunteita sen käyttäjissä. Tulokset osoittavat, että valtaosa nuorista
aikuisista ei suhtaudu kohtaamaansa markkinointiin kielteisesti.
Vaikuttajamarkkinointiin suhtaudutaan huomattavasti myönteisemmin kuin muihin markkinointitapoihin.