Projektplanering : Projektplan för implementering av en kunddatabas åt Scandic Trans trafikledning
Lindholm, Annamaria (2022)
Lindholm, Annamaria
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205169386
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202205169386
Tiivistelmä
Viime vuosien aikana yritysten on täytynyt kehittyä merkittävästi, jotta organisaatiossa pystytään nopeaan päätöksentekoon ja reagoimaan nopeasti uusiin, yrityksestä riippumattomiin, tilanteisiin. Ajojärjestelijän työssä tällaisia odottamattomia tilanteita tapahtuu usein, mutta monet tapahtumat voitaisiin minimoida organisaatiolle helposti saatavilla olevan tiedon avulla. Tietopankki helpottaisi ja tehostaisi ajojärjestelijän päivittäistä työntekoa estäen monia negatiivisia asioita työpäivän aikana.
Tällaisen asiakastietopankin voisi implementoida projektin muodossa ja sillä tavoin varmistua siitä, että sisältö vastaa todellisuutta, ja tästä tulisi tärkeä työkalu operatiivisessa työssä. Tällaisen projektin läpivieminen vaatii huolellista suunnittelua ennen toteutusta, sillä projektisuunnitteluun kuuluu useita vaiheita. Opinnäytetyön tarkoituksena oli todentaa ja viedä läpi kaikki vaiheet ja askeleet, jotta Scandic Transille saataisiin asiakastietopankki.
Työ tähtää projektiprosessin kolmeen ensimmäiseen vaiheeseen alkaen projektin ideasta, toisena pohjatutkimus ja viimeisimpänä suunnittelu. Kvalitatiivisia tutkimusmenetelmiä käyttämällä luotiin pohja projektisuunnitelmalle, joka on itse projektin perusta. Pohjatyö vahvisti projektin ideaa, että yrityksellä todella on tarvetta asiakastietopankille ja siitä olisi apua. Lisäksi se tehostaisi työskentelyä. Työn tuloksena on projektisuunnitelma, jota yritys voi käyttää, jos aikoo viedä asiakastietopankin projektisuunnitelmaa eteenpäin.
Tällaisen asiakastietopankin voisi implementoida projektin muodossa ja sillä tavoin varmistua siitä, että sisältö vastaa todellisuutta, ja tästä tulisi tärkeä työkalu operatiivisessa työssä. Tällaisen projektin läpivieminen vaatii huolellista suunnittelua ennen toteutusta, sillä projektisuunnitteluun kuuluu useita vaiheita. Opinnäytetyön tarkoituksena oli todentaa ja viedä läpi kaikki vaiheet ja askeleet, jotta Scandic Transille saataisiin asiakastietopankki.
Työ tähtää projektiprosessin kolmeen ensimmäiseen vaiheeseen alkaen projektin ideasta, toisena pohjatutkimus ja viimeisimpänä suunnittelu. Kvalitatiivisia tutkimusmenetelmiä käyttämällä luotiin pohja projektisuunnitelmalle, joka on itse projektin perusta. Pohjatyö vahvisti projektin ideaa, että yrityksellä todella on tarvetta asiakastietopankille ja siitä olisi apua. Lisäksi se tehostaisi työskentelyä. Työn tuloksena on projektisuunnitelma, jota yritys voi käyttää, jos aikoo viedä asiakastietopankin projektisuunnitelmaa eteenpäin.