Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Muutosprosessi yrityksessä X : uuden myyntijärjestelmän käyttöönotto ja kehittäminen

Lönnrot, Joel (2022)

Avaa tiedosto
Lonnrot_Joel.pdf (437.8Kt)
Lataukset: 


Lönnrot, Joel
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022051810114
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli analysoida kohdeyrityksen muutosprosessia ja uuden myyntijärjestelmän käyttöönottoa. COVID-19-pandemian ja muuttuneen kuluttajakäyttäytymisen seurauksena yritys X käynnisti elokuussa 2020 uuden chatmyyntijärjestelmän käyttöönoton. Tässä opinnäytetyössä analysoidaan sitä, miten muutosprosessissa on onnistuttu, mitkä tekijät ovat vaikuttaneen tähän onnistumiseen ja toisaalta, mitkä tekijät ovat vaikuttaneet prosessissa epäonnistumiseen. Työn tavoitteina oli myös luoda kehitysideoita prosessin jatkokehittämistä varten. Kohdeyrityksenä toimi teleoperaattorialan yritys X, jossa muutosprosessin kohteena olivat kivijalkamyymälöiden myymäläpäälliköt ja myyntineuvottelijat.

Opinnäytetyön viitekehys koostuu pääosin muutosjohtamista käsittelevästä kirjallisuudesta sekä teknologian ja kuluttajakäyttäytymisen muutoksista kertovista teoksista. Tätä teoriaa käytettiin muutosprosessin ja sen käynnistäneiden tekijöiden analysoimisen tukena. Kyselylomakkeella selvitettiin kohdeyrityksen muutosprosessin keskiössä toimineiden myymäläpäälliköiden kokemukset ja kehitysideat muutosprosessista ja muutosjohtamisesta.

Opinnäytetyön tutkimus osoitti, että muutosprosessissa on onnistuttu pääpiirteittäin eikä vahvaa muutosvastarintaa ole aistittavissa kohdeyrityksen missään toimipisteessä. Tutkimuksella löydettiin myös prosessin selkein kehityskohta, joka on myymäläpäälliköiden puutteellinen koulutus myynnin valmentamiselle. Uuden myyntijärjestelmän kehittämistä on hyvä jatkaa yrityksessä tulevaisuudessa ja tämä tutkimus on tuottanut tietoa tämän prosessin tueksi.

Johtopäätöksenä todetaan, että teknologian jatkuva kehitys lisää verkkoostamista kuluttajien keskuudessa varmasti myös koronapandemia jälkeen, jolloin laadukas ja kattava asiakaspalvelu verkossa lisää yrityksen kilpailukykyä. Tässä opinnäytetyössä esitettyjen kehityskohteiden huomioimisella yritys X:n kannattaa panostaa chat-myyntijärjestelmän kehittämiseen tulevaisuutta ajatellen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste