Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Instagramin hyödyntäminen Veikkausliigaseurojen markkinointiviestinnässä

Taavitsainen, Vilma (2022)

Avaa tiedosto
Taavitsainen_Vilma.pdf (7.494Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad.
Taavitsainen, Vilma
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022051910440
Tiivistelmä
Urheilu ei ole vain suoritus, vaan se on katsojille viihdettä ja sosiaalisen median ansiosta se ei rajoitu vain kentän laidalle tai television ääreen. Sosiaalisen median avulla urheilu voidaankin tuoda lähemmäksi faneja, jota ilman urheiluelämys jää nykyajan vaativalle penkkiurheilijalle tyngäksi. Toisin kuin perinteinen markkinointi, sosiaalisessa mediassa tapahtuva digitaalinen markkinointi on kaksisuuntaista dialogia yrityksen ja asiakkaiden välillä. Instagram on hyvä väline vuorovaikutuksen luomiseen urheilukannattajien ja urheiluseurojen välillä.
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, kuinka Veikkausliigajoukkueet toteuttavat markkinointiviestintää Instagramissa. Tarkoituksena oli myös selvittää, kuinka aktiivisesti markkinointiviestintää toteutetaan, millaista sisältöä tuotetaan ja kuinka monipuolista se on. Työn tavoitteena oli havainnoida joukkueiden Instagramissa tapahtuvaa markkinointiviestintää ja antaa tämän pohjalta kehitysehdotuksia joukkueille.
Työn tietoperusta käsittelee urheilumarkkinointia ja Instagramia. Urheilumarkkinoinnin osuudessa käsitellään urheilutuotteen erityispiirteitä, kohderyhmiä, markkinointiviestintää ja urheilumarkkinointiviestintää sosiaalisessa mediassa. Tietoperustassa käsitellään myös Instagramia, tutustutaan sen ominaisuuksiin tarkemmin ja käsitellään myös markkinointia Instagramissa ja markkinoinnin keinoja yleisesti sosiaalisessa mediassa.
Tutkimus toteutettiin kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena ja aineistonhankintamenetelmänä hyödynnettiin havainnointia. Tutkimuksessa havainnoitiin tutkittavien Veikkausliigajoukkueiden Instagram-profiileja. Havainnoinnin perusteella tehtiin johtopäätöksiä ja kehittämisehdotuksia.
Tutkimuksen tulosten perusteella voidaan todeta, että Veikkausliigajoukkueet toteuttavat markkinointiviestintää Instagramissa, mutteivat tarpeeksi monipuolisesti ja monikanavaisesti. Joukkueet osaavat tuottaa informatiivista sisältöä, mutta viihdyttävän sisällön osuus joukkueiden tuottamassa sisällössä on vielä pientä. Sisältöä ei myöskään julkaista tarpeeksi ottelupäivien ulkopuolella. Näiden tulosten perusteella annettiin kehittämisehdotuksia markkinointiviestinnän parantamiseksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste