Liiketoimintasuunnitelma digitaaliselle markkinointitoimistolle
Pietarila, Tatu (2022)
Pietarila, Tatu
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022051710010
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022051710010
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli luoda liiketoimintasuunnitelma keväällä 2021 perustetulle digitaaliselle markkinointitoimistolle. Liiketoimintasuunnitelma laadittiin yhteistyössä yrityksen osakkaiden kanssa.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda moderni liiketoimintasuunnitelma, joka tukee yrityksen liiketoimintaa sen eri vaiheissa pitkällä aikavälillä. Yrityksellä oli perustushetkellä luotu suppea liiketoimintasuunnitelma, jota haluttiin tämän opinnäytetyön avulla päivittää. Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen työ, joka sisältää tietoperustan ja konkreettisen tuotoksen.
Viitekehyksessä keskityttiin liiketoimintasuunnitelman rakenteeseen digitaalisen markkinointitoimiston näkökulmasta. Opinnäytetyön viitekehyksessä perehdyttiin etenkin yrityksen liiketoimintastrategiaan, toimintaympäristön analysointiin mikro- ja makroanalyyseillä sekä markkinointisuunnitelmaan. Viitekehyksen lähdeaineistona käytettiin internet-lähteitä sekä alan ammattikirjallisuutta. Viitekehyksen pohjalta luotiin liiketoimintasuunnitelma digitaaliselle markkinointitoimistolle.
Työn tuloksena syntyi kattava liiketoimintasuunnitelma digitaaliselle markkinointitoimistolle. Liiketoimintasuunnitelma rakennettiin viitekehyksen pohjalta ja se on suunniteltu tukemaan digitaalisen markkinointitoimiston kasvua alalla, jonka kilpailutilanne kiristyy jatkuvasti. Tuotos sisältää liiketoimintastrategian, liiketoiminnan analyysejä ja markkinoinnin toimenpidesuunnitelman, jonka pohjalta digitaalinen markkinointitoimisto voi lähteä kasvattamaan liiketoimintaa tilikaudella 2022.
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda moderni liiketoimintasuunnitelma, joka tukee yrityksen liiketoimintaa sen eri vaiheissa pitkällä aikavälillä. Yrityksellä oli perustushetkellä luotu suppea liiketoimintasuunnitelma, jota haluttiin tämän opinnäytetyön avulla päivittää. Tämä opinnäytetyö on toiminnallinen työ, joka sisältää tietoperustan ja konkreettisen tuotoksen.
Viitekehyksessä keskityttiin liiketoimintasuunnitelman rakenteeseen digitaalisen markkinointitoimiston näkökulmasta. Opinnäytetyön viitekehyksessä perehdyttiin etenkin yrityksen liiketoimintastrategiaan, toimintaympäristön analysointiin mikro- ja makroanalyyseillä sekä markkinointisuunnitelmaan. Viitekehyksen lähdeaineistona käytettiin internet-lähteitä sekä alan ammattikirjallisuutta. Viitekehyksen pohjalta luotiin liiketoimintasuunnitelma digitaaliselle markkinointitoimistolle.
Työn tuloksena syntyi kattava liiketoimintasuunnitelma digitaaliselle markkinointitoimistolle. Liiketoimintasuunnitelma rakennettiin viitekehyksen pohjalta ja se on suunniteltu tukemaan digitaalisen markkinointitoimiston kasvua alalla, jonka kilpailutilanne kiristyy jatkuvasti. Tuotos sisältää liiketoimintastrategian, liiketoiminnan analyysejä ja markkinoinnin toimenpidesuunnitelman, jonka pohjalta digitaalinen markkinointitoimisto voi lähteä kasvattamaan liiketoimintaa tilikaudella 2022.