Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakkaan tunteminen pankkisääntelyn näkökulmasta - Opas uudelle työntekijälle

Manninen, Petra (2022)

Avaa tiedosto
Opinnäytetyö, Petra Manninen.pdf (1.697Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Manninen, Petra
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052010673
Tiivistelmä
Tämä on toiminnallinen opinnäytetyö, jonka produktina tuotettiin opas asiakkaan tuntemisesta ja tunnistamisesta. Opas on suunnattu uusien työntekijöiden perehtymisen tueksi. Työn tavoitteena oli tuottaa helppolukuinen opas, johon on koottu yksinkertaistetusti ja tiivistetysti asiakkaan tuntemisen ja tunnistamisen kannalta keskeiset asiat. Produktilla pyrittiin helpottamaan uusien työntekijöiden perehtymistä asiaa käsitteleviltä osin. Työtä ei ole toteutettu toimeksiantona, mutta produktin tuottamisessa on mukailtu Osuuspankin toimintatapoja. Projekti on aloitettu syyskuussa 2021 ja saatu päätökseen toukokuussa 2022.

Raportti koostuu teoriaosuudesta, projektikuvauksesta sekä pohdinnasta. Teoriaosuus on jaettu kahteen kappaleeseen. Ensimmäinen kappale käsittelee pankkitoiminnan rakennetta, sen historiaa ja pankkitoimintaa asiakasrajapinnassa Suomessa. Toisessa kappaleessa tutustutaan päivittäispankkitoiminnan sääntelyyn. Kappale on jaettu kahteen suurempaan kokonaisuuteen, jotka ovat asiakkaan tunteminen sekä riskienhallinta. Teorian tuottamisessa on tutustuttu lainsäädäntöön, kirjallisuuteen ja verkkolähteisiin.

Tuotoksena syntyi 20-sivuinen opas uudelle työntekijälle asiakkaan tuntemisesta ja tunnistamisesta. Opas on tehty perehdytystä tukevaksi. Produkti on nimeltään Opas uudelle työntekijälle – asiakkaan tuntemisen ABC. Opas on tuotettu PowerPoint-ohjelmalla. Oppaan aiheeksi on rajattu henkilöllisyyden todentaminen, asiakkaan tunteminen, poliittinen vaikutusvaltaisuus, ulkomainen verovelvollisuus sekä rahanpesu ja terrorismin rahoittaminen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste