Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Mitä kuvapuhelinpalvelulla voisi viedä kotiin Kainuussa? : Henkilöstön osallistaminen kuvapuhelinpalvelun kehittämiseen

Moilanen, Tuija; Määttä, Virpi (2022)

 
Avaa tiedosto
Moilanen_Tuija_Maatta_Virpi.pdf (1.158Mt)
Lataukset: 


Moilanen, Tuija
Määttä, Virpi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052211023
Tiivistelmä
Väestön ikääntyminen, hoidon tarpeen kasvu ja henkilöstön riittävyys haastavat julkisen talouden kestävyyttä muun maan tavoin myös Kainuussa. Muutos ei ole ainoastaan ikärakennekysymys, vaan myös palvelurakenteisiin vaikuttava asia. Yhtenä mahdollisuutena uudistaa palveluja ja vastata haasteisiin on kuvapuhelinpalvelun kehittäminen kotihoidossa.

Opinnäytetyömme tarkoituksena oli kotihoidon kuvapuhelinpalvelun työntekijöitä osallistamalla vastata organisaatiosta nousseeseen kysymykseen, miten kuvapuhelinpalvelua voisi Kainuussa kehittää. Tavoitteinamme olivat työntekijöiden osallistaminen kuvapuhelinpalvelun kehittämiseen ja työntekijöiden kiinnostuksen herättäminen siihen, millaista sisältöä kuvapuhelimen avulla on mahdollista toteuttaa kotihoidon asiakkaille. Meidän itsellemme asetettu tavoite oli käytännönläheisen ja osallistavan kehittämistyöosaamisen vahvistuminen.

Työntekijöiden vastaukset teemakysymyksiin kuvasivat kuvapuhelinpalvelun olevan Kainuussa ajankohtainen ja kasvussa oleva, tulevaisuuteen sijoittuva palvelu, joka mahdollistaa palveluiden saatavuuden ja saavutettavuuden
kustannustehokkaasti välimatkoista huolimatta. Kehittämistarvetta koettiin niin sisällön kuin käytänteiden osalta. Työntekijöillä on mielenkiintoa monipuoliseen sisällön tuottamiseen ja sitä on toteutettukin työntekijöiden taitojen ja mielenkiinnon mukaisesti. Opinnäytetyöstämme saa kuvan kuvapuhelinpalvelun arjesta ja asiakkaiden tarpeiden moninaisuudesta. Vastaavanlaista toimintaa olisi toivottu kuvapuhelinpalvelun alkaessa. Opinnäytetyömme laajensi työntekijöiden ja myös organisaation näkemyksiä verkoston ja organisaatiossa olevan osaamisen hyödyntämisestä sisällön tuottamisessa kuvapuhelinpalvelua käyttämällä. Työntekijät saivat työpajan myötä keinoja ja käytännön vinkkejä esimerkiksi asiakkaiden osallisuutta vahvistavaan viriketoimintaan.

Kehittämistyön tuloksista koostamamme raportti jää organisaation käyttöön palvelun kehittämistä ja työntekemistä edistävänä työkaluna.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste