Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen myynnin kehittäminen osana B2B-ratkaisumyyntiä

Impiö, Lauri (2022)

Avaa tiedosto
Impio_Lauri.pdf (794.9Kt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Impiö, Lauri
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052311297
Tiivistelmä
Työn toimeksiantaja, SSI Schäfer Oy, on osa saksalaista SSI Schäfer Groupia, joka on erikoistunut sisälogistiikkaan ja sen automatisointiin. Yhtiö on toiminut Suomessa vuodesta 2006 alkaen ja tavoittelee kannattavaa kasvua Suomen markkina-alueella. Työn tavoitteena oli kasvattaa yrityksen tunnettuutta ja myynnillisiä mahdollisuuksia paikallisella markkinalla sosiaalista myyntiä kehittämällä. Työn päätarkoituksena oli laatia sosiaalisen myynnin pelikirja, joka innostaa ja ohjeistaa yrityksen työntekijöitä sosiaalisen myynnin pariin.

Opinnäytetyö on muodoltaan konstruktiivinen tutkimus, jossa on haettu ratkaisua reaalimaailman ongelmaan teoreettisen viitekehyksen ja empiirisesti kerätyn tiedon avulla. Teoriatietoa etsittiin monialaisesti sekä kirjallisista että sähköisistä lähteistä. Empiirinen tieto kerättiin havainnointina sekä yrityksen henkilöstön haastatteluilla.

Työn lopputuloksena laadittiin sosiaalisen myynnin pelikirja, joka on rakennettu vastaamaan toimeksiantajayrityksessä tunnistettuihin tarpeisiin ja haasteisiin. Pelikirjan laatimisen jälkeen yrityksen henkilöstölle järjestettiin sosiaalisen myynnin työpaja, jotta oppi saatiin jaettua koko organisaatiolle. Tässä opinnäytetyössä on esitetty otteita laaditusta pelikirjasta. Pelikirja on kokonaisuudessaan saatavilla yrityksen työntekijöille PowerPoint -muotoisena oppaana.

Opinnäytetyö loi yritykseen hyvän perustan sosiaalisen myynnin kehittämiselle, ja sitä voidaan hyödyntää sosiaalisen myynnin jatkokehityksessä. Opinnäytetyö on rakennettu toimeksiantajayrityksen tarpeiden mukaisesti ja siellä tehtyjen havaintojen perusteella. Tästä johtuen sen laajempaan hyödyntämiseen tulee suhtautua kriittisesti. Opinnäytetyö sisältää kuitenkin myös paljon yleispätevää tietoa sosiaalisesta myynnistä, jota voidaan mahdollisesti hyödyntää myös muissa organisaatioissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste