Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Green Marketing Strategy for Kotiapu Sita Oy

Tattari, Jenna (2022)

 
Avaa tiedosto
Tattari_Jenna.pdf (1.082Mt)
Lataukset: 


Tattari, Jenna
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052411514
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö on tehty toimeksiantona Kotiapu SiTa Oy:lle. Työn tarkoituksena oli suunnitella yritykselle vihreä markkinointi strategia. Tarkoitus oli tehdä ehdotuksia toimenpiteistä, joita yritys voi hyödyntää markkinoinnissa tulevaisuudessa. Toimeksiantajalle ei ole aikaisemmin tehty vihreää markkinointi strategiaa. Vihreän markkinoinnin hyödyntäminen on yleistä nykypäivänä. Kuitenkin vihreän markkinoinnin hyödyntäminen on usein monelle yritykselle haasteellista ja markkinointi jää puutteelliseksi. Syy on usein vähäinen budjetti tai vihreän markkinoinnin lokeroiminen vain markkinointi osastolle kuuluvaksi prosessiksi.

Opinnäytetyön teoreettisessa viitekehyksen ensimmäisessä osuudessa käsitellään vihreää markkinointia käsitteenä. Sen lisäksi pureudutaan lyhyesti yhteiskuntavastuuseen ja sen muodostamaan arvopohjaan sekä viherpesuun. Viitekehyksen toinen osuus käsittää puolestaan vihreän strategian toteuttamiseen- ja suunnitteluun liittyviä osa-alueita.
Teoreettisen viitekehyksen laadinnassa hyödynnettiin kirjallisia- ja verkkolähteitä.
Opinnäytetyön toiminnallisena osuutena syntyi vihreä markkinointi strategia. Strategia toteutettiin käytännönläheisellä tasolla ja sisälsi pääosin konkreettisia kehitystoimepiteitä vihreän markkinoinnin näkökulmasta. Strategia on luotu yhdessä toimeksiantajan kanssa niin, että ehdotetut toimenpiteet ovat linjassa yrityksen tavoitteiden kanssa. Vihreä markkinointi strategia rakentui nykytila- ja kilpailija-analyysista, tavoitteiden ja kohderyhmän määrittämisestä, sekä varsinaisesta suunnitelmasta. Vihreän markkinointi strategian tulokset tullaan näkemään vasta, kun toimeksiantaja ottaa strategian käyttöön. Opinnäytetyön perusteella voidaan päätellä, että vihreä markkinointi strategia on oleellinen osa yrityksen toimintaa muiden toimintojen ohella. Vihreä markkinointi strategia tuo lähtökohtaisesti yritykselle lisäarvoa, sillä se parantaa positiivisella tavalla yrityksen brändikuvaa ja lisää uskottavuutta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste