Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Retargeting-markkinointisuunnitelma Dogsport.fi -verkkokaupalle

Sandberg, Tiia (2022)

 
Avaa tiedosto
Sandberg_Tiia.pdf (3.985Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Sandberg, Tiia
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052612351
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli laatia retargeting-markkinointisuunnitelma Dog & Cat Ky:n verkkokaupalle Dogsport.fi, joka toimi opinnäytetyön toimeksiantajana. Toimeksiantaja ei ole aiemmin toteuttanut retargeting-markkinointia, joten aiheeseen liittyvä markkinointisuunnitelma on toimeksiantajalle erittäin tarpeellinen ja ajankohtainen.

Opinnäytetyö rajattiin käsittelemään digitaalisen markkinoinnin keinoista retargeting-markkinointia ja siihen liittyviä aihealueita. Opinnäytetyössä käsiteltiin digitaalisen markkinoinnin alustoista vain Facebookia, Instagramia ja Googlea, sillä retargeting-suunnitelma keskittyi näihin kanaviin.

Opinnäytetyön tietoperusta koostui kahdesta pääluvusta, joista ensimmäisessä käsiteltiin digitaalista markkinointia, kuluttajan ostokäyttäytymistä sekä display-mainontaa. Toisessa tietoperustaluvussa käsiteltiin retargeting-markkinointia, siihen liittyviä evästeitä sekä retargeting-kampanjoiden toteuttamista.

Opinnäytetyön tueksi toteutettiin kaksi tiedonkeruumenetelmää, laadullinen tutkimus ja benchmarking. Laadullinen tutkimus tehtiin teemahaastattelua hyödyntäen. Tutkimus toteutettiin asiantuntijahaastatteluiden sekä asiakashaastatteluiden avulla. Haastatteluista saatiin asiantuntijoilta arvokasta tietoa retargeting-markkinoinnin toteuttamistavoista ja hyödyistä, sekä asiakkailta heidän kokemuksiaan retargeting-markkinoinnin vastaanottajina. Benchmarkingin avulla selvitettiin, miten kolme Dogsport.fi -verkkokaupan kilpailijaa toteuttavat markkinointia Facebookissa ja Instagramissa.

Retargeting-markkinointisuunnitelma laadittiin SOSTAC-mallia hyödyntäen. Suunnitelma koostui Dogsport.fi -verkkokaupan markkinoinnin nykytilan analyysistä, markkinointitavoitteista ja -strategiasta, toimenpiteistä, toimintasuunnitelmasta ja seurannasta. Markkinointi-suunnitelmasta laadittiin myös selkolukuisempi versio, joka on tämän opinnäytetyön liitteenä.

Opinnäytetyön tekeminen aloitettiin marraskuussa 2021 ja päättyi toukokuussa 2022. Opinnäytetyön avulla kirjoittaja pääsi tutustumaan itselleen ennestään tuntemattomaan retargeting-markkinointiin ja sen käytännön toteuttamiseen. Produktin tekeminen antoi myös mahdollisuuden harjoitella markkinointisuunnitelman laatimista yhteistyössä toimeksiantajan kanssa. Tämän suunnitelman avulla toimeksiantaja voi aloittaa retargeting-markkinoinnin toteuttamisen Facebookissa, Instagramissa ja Googlessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste