Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Hotelliketjun asiakastiedon hyödyntäminen digitaalisessa myynnissä

Simanainen, Katja (2022)

Avaa tiedosto
Simanainen_Katja.pdf (713.7Kt)
Lataukset: 


Simanainen, Katja
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052512103
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsitteli asiakastiedon hyödyntämistä hotelliketjun digitaalisessa myynnissä. Toimeksiantaja oli Santa’s Hotels, joka on lappilainen majoitus- ja ravintolapalveluita tarjoava lappilainen perheyritys. Opinnäytetyön tehtävänä oli kartoittaa tärkeimmän asiakastiedon tunnistaminen ja luoda toimintasuunnitelma, jotta yritys voi kehittyä asiakastietojen hyödyntämisessä digitaalisessa liiketoiminnassa.
Opinnäytetyön tietoperustan muodostivat asiakastietojen määrittäminen asiayhteydessä, digitaalisen myynnin kartoitus liiketoiminnan prioriteeteissä sekä teknologisten palveluiden kartoittaminen asiakastietojen hallinnoimisessa ja hyödyntämisessä. Opinnäytetyö oli luonteeltaan sekä toteutusmenetelmältään kehittävä. Aineistoa kerättiin asiantuntijahaastatteluin sekä kansainvälisistä webinaareista. Kerättyä aineistoa prosessoitiin opinnäytetyöhön tuplatimantti- sekä backcasting-menetelmien avulla.
Menetelmien kautta saadut tulokset osoittivat, että tekoälyn hyödyntäminen asia-kastietojen käsittelyssä oli välttämätöntä digitaalisen myynnin onnistumiseksi. Opinnäytetyön tuotoksena tehtiin konkreettinen toimintasuunnitelma toimeksiantajalle asiakastietojen hyödyntämiseen digitaalisessa myynnissä.
Opinnäytetyön tuloksista ja tuotoksista voivat hyötyä matkailualan toimijat, jotka haluavat kehittää asiakastietojen hyödyntämistä digitaalisessa myynnissä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste