Brändikäsikirja awyn oy
Raitahila, Ossi (2022)
Raitahila, Ossi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052712664
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052712664
Tiivistelmä
Yrityksen yhteneväinen markkinointiviestintä on kasvava trendi. Brändikäsikirja luodaan yritykselle työkaluna, jonka avulla yritys pystyy luomaan yhteneväistä brändimielikuvaa kuluttajille. Yhteneväinen toiminta vahvistaa yrityksen brändiä ja luo lisäarvoa palveluille ja tuotteille.
Brändikäsikirja tehtiin yritykselle Awyn Oy. Tavoitteena selkeyttää yrityksen markkinointiviestintää, sekä tekemään yrityksestä houkuttelevamman. Awyn Oy vuokraa ja liisaa työkaluja Sipoo Söderkulla alueella. Vuonna 2020 liiketoiminansa aloittanut Awyn on nyt mahdollisen yrityskaupan edessä.
Tarkoituksena oli tehdä helppolukuinen, selkeä brändikäsikirja fyysisessä sekä sähköisessä muodossa. Brändikäsikirjaan tehtiin Adobe Indesign ohjelmalla. Indesign mahdollisti yritystä kuvaavan brändikäsikirjan taiton ja sen tulostamisen fyysiseksi kappaleeksi.
Työ tehtiin brändiviestinnän ja brändikäsikirjoja koskeviin kirjallisuuksiin. Kirjallisuuksien ympäriltä brändikäsikirjalle luotiin teoreettinen pohja, jota käytettiin brändikäsikirjan rakentamiseen. Teorian perustamisen aikana kävimme haastatteluja toimeksiantajan kanssa, joka sisälsi benchmarking-analyysin muiden yritysten brändikäsikirjoista. Haastatteluiden ja teorian myötä brändikäsikirjalle rakennettiin runko ja visuaalinen ilme.
Brändikäsikirja luovutettiin yritykselle korjausehdotuksien jälkeen ja toimeksiantaja oli tyytyväinen lopputulemasta.
Brändikäsikirja tehtiin yritykselle Awyn Oy. Tavoitteena selkeyttää yrityksen markkinointiviestintää, sekä tekemään yrityksestä houkuttelevamman. Awyn Oy vuokraa ja liisaa työkaluja Sipoo Söderkulla alueella. Vuonna 2020 liiketoiminansa aloittanut Awyn on nyt mahdollisen yrityskaupan edessä.
Tarkoituksena oli tehdä helppolukuinen, selkeä brändikäsikirja fyysisessä sekä sähköisessä muodossa. Brändikäsikirjaan tehtiin Adobe Indesign ohjelmalla. Indesign mahdollisti yritystä kuvaavan brändikäsikirjan taiton ja sen tulostamisen fyysiseksi kappaleeksi.
Työ tehtiin brändiviestinnän ja brändikäsikirjoja koskeviin kirjallisuuksiin. Kirjallisuuksien ympäriltä brändikäsikirjalle luotiin teoreettinen pohja, jota käytettiin brändikäsikirjan rakentamiseen. Teorian perustamisen aikana kävimme haastatteluja toimeksiantajan kanssa, joka sisälsi benchmarking-analyysin muiden yritysten brändikäsikirjoista. Haastatteluiden ja teorian myötä brändikäsikirjalle rakennettiin runko ja visuaalinen ilme.
Brändikäsikirja luovutettiin yritykselle korjausehdotuksien jälkeen ja toimeksiantaja oli tyytyväinen lopputulemasta.