Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Sähköpostimarkkinointi osana asiakasviestintää : sähköpostimarkkinoinnin kehityssuunnitelma Kamux Suomi Oy:lle

Lehtiö, Theresa (2022)

 
Avaa tiedosto
Lehtio_Theresa.pdf (1.599Mt)
Lataukset: 


Lehtiö, Theresa
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022052912887
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli käsitellä sähköpostimarkkinointia asiakasviestinnän kanavana ja tuottaa sähköpostimarkkinoinnin kehityssuunnitelma Kamux Suomi Oy:lle. Toimeksiantaja oli käytettyjen autojen vähittäiskauppaan erikoistunut yritys, joka käyttää digitaalista markkinointia kasvattaakseen liiketoimintaansa.

Opinnäytetyön viitekehys jakautui kolmeen osa-alueeseen. Ensimmäisessä pääluvussa käsiteltiin kuluttajamarkkinointia sekä asiakasviestintää ja sitä, miten siitä tehdään vaikuttavaa. Toisessa pääluvussa käytiin läpi sähköpostimarkkinointia ja sen taustatekijöitä, kuten kohdentamista ja lainsäädäntöä. Kolmannessa pääluvussa tarkasteltiin sähköpostiviestien toiminnallisuutta, ulkonäköä ja sisältöä. Lähdeaineistona käytettiin monipuolisesti verkosta löytyviä lähteitä, kuten e-kirjoja, tutkimuksia ja artikkeleita.

Toiminnallisena osuutena tuotettiin sähköpostimarkkinoinnin kehityssuunnitelma. Suunnitelmassa käytiin läpi toimeksiantajan sähköpostimarkkinoinnin nykytilaa, esiteltiin sen kompastuskivet ja annettiin neljä kehitysehdotusta. Annetut kehitysehdotukset nojasivat viitekehyksessä käsiteltyihin aiheisiin. Tuotos tehtiin toimeksiantajan brändi-ilmeen mukaiseksi, visuaalisesti miellyttäväksi ja helppolukuiseksi. Kehityssuunnitelma antaa Kamux Suomi Oy:lle selkeät toimintaohjeet sen sähköpostimarkkinoinnin kehittämiseksi.

Sähköpostimarkkinointi on yksi vanhimmista digitaalisen markkinoinnin muodoista ja osa yritysten itse omistamaa mediaa. Sisällyttämällä se osaksi viestintästrategiaa saadaan asiakasviestintäkokemuksesta mahdollisimman yhtenäinen ja sitouttava. Kehityssuunnitelman avulla Kamux Suomi Oy voi tehdä sähköpostimarkkinoinnista kustannustehokasta ja kannattavaa ja siten saavuttaa liiketoimintatavoitteensa aikaisempaa nopeammin.
 
The purpose of this project-based thesis was to consider email marketing as part of customer communication and create an email marketing development plan for Kamux Suomi Oy that commissioned the study. The client is a business specializing in the trade of used vehicles and uses digital marketing as a vital part to grow its revenue.

The theoretical framework of the thesis is divided into three parts. The first main chapter covers consumer marketing as well as customer communication and how to make it influential. The second chapter focuses on email marketing and its background factors, such as targeting and its legislation. The third chapter covers the functionalities of emails, their visual elements and content. The source material includes a wide array of digital material, such as e-books, research papers and articles.

An email marketing development plan was produced as the project-based part of the thesis. The current state of the client’s email marketing and its weak points were presented, and four ideas were given to improve them. The ideas for improvement were based on the theoretical framework of this thesis. The development plan was made to match the client’s branding, visually pleasing and easy to read. The plan gives Kamux Suomi Oy clear operating instructions to improve its email marketing.

Email marketing is one of the oldest forms of digital marketing and a part of media that organizations own themselves. The customer communication journey can be made into a complete process by integrating email marketing into the organization’s communications strategy. With the help of the development plan Kamux Suomi Oy can make its email marketing cost effective and thus reach its business objectives faster than before.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste