Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalisen markkinoinnin opas uudelle yrittäjälle

Pakarinen, Sampsa (2022)

 
Avaa tiedosto
Pakarinen_Sampsa.pdf (453.0Kt)
Lataukset: 


Pakarinen, Sampsa
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053013057
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kirjallisuuskatsauksen keinoin tuoda uuden yrittäjän tietoisuuteen keinoja tehdä digitaalista markkinointia ja nostaa yrityksensä haluttavuutta. Työssä lähdetään siitä olettamuksesta, että aloittava yritys haluaa markkinoida yritystään mahdollisimman edullisesti ja tehokkaasti. Tällaisia kustannustehokkaita markkinointikeinoja ovat sosiaalisen median markkinointi eri alustoilla eli somemarkkinointi, uutiskirje, hakukoneoptimointi (SEO) ja hakukonemarkkinointi (SEM).

Tätä opinnäytetyötä ei toteutettu toimeksiantona yritykselle. Työ on toteutettu itsenäisenä kokonaisuutena, ilman kolmansia osapuolia.

Opinnäytetyö palvelee toimintaansa aloittavaa yrittäjää, jolla ei ole aikaisempaa kokemusta markkinoinnista. Työssä keskitytään alkuvaiheen markkinointiin sekä näkyvyyden luomiseen uudelle yritykselle. Aihe on ajankohtainen, sillä digitaalinen markkinointi yleistyy jatkuvasti maailman digitalisoituessa yhä enemmän. Aihe on tärkeä, sillä noin puolet uusista työpaikoista syntyy mikro- ja pienyrityksiin, joita uudet yritykset ovat lähes poikkeuksetta.

Tutkimus toteutettiin kirjallisuuskatsauksen keinoja käyttäen. Lähteinä on käytetty kotimaista ja ulkomaista kirjallisuutta, tutkimusraportteja sekä internet-lähteitä liiketoiminnan ja markkinoinnin alalta. Lähteinä suosittiin mahdollisimman uusia sekä luotettavia lähteitä. Työ koostuu johdanto-osuudesta, tutkimusmenetelmän esittelystä, läpileikkauksesta nykypäivän markkinointiin, markkinointimenetelmien esittelystä, toteutusehdotelmasta sekä pohdintaosuudesta. Kirjallisuuskatsauksessa tutkimusmenetelmänä korostuu lähteiden merkitys ja opinnäytetyön teoria pohjautuu niihin läpi koko tutkimuksen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste