Flutterin integrointi olemassa olevaan natiiviin projektiin
Repo, Mika (2022)
Repo, Mika
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053013386
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053013386
Tiivistelmä
Tässä insinöörityössä käsitellään menetelmää rakentaa yhteisiä näkymiä iOS- ja Android-projekteihin.
Flutter on avoimen lähdekoodin käyttöliittymäkehys, jota käytettiin insinöörityössä. Sillä pystyy rakentamaan näkymiä, joita sitten iOS- sekä Android-projektit käyttävät. Työssä ohjeistetaan Flutterin asennusta ja sen integroimisesta iOS- ja Android-projekteihin. Kerrotaan myös vinkkejä ja keinoja rakentaa ja käyttää Flutteria. Lopputuloksena tehtiin 7 "Onboarding"-näkymää Android-sovellukselle.
Lisäksi mietitään Flutterin käyttöönoton kannattavuudesta. Sen hyviä ja huonoja puolia. Sekä missä tilanteessa kannattaa ottaa/suunnitella sen käyttöönottoa.
Flutter on avoimen lähdekoodin käyttöliittymäkehys, jota käytettiin insinöörityössä. Sillä pystyy rakentamaan näkymiä, joita sitten iOS- sekä Android-projektit käyttävät. Työssä ohjeistetaan Flutterin asennusta ja sen integroimisesta iOS- ja Android-projekteihin. Kerrotaan myös vinkkejä ja keinoja rakentaa ja käyttää Flutteria. Lopputuloksena tehtiin 7 "Onboarding"-näkymää Android-sovellukselle.
Lisäksi mietitään Flutterin käyttöönoton kannattavuudesta. Sen hyviä ja huonoja puolia. Sekä missä tilanteessa kannattaa ottaa/suunnitella sen käyttöönottoa.