Näytä suppeat kuvailutiedot

Kasvuhakkerointiopas kuntosaleille

Kuusela-Opas, Suvi (2022)

dc.contributor.authorKuusela-Opas, Suvi
dc.date.accessioned2022-05-31T11:28:18Z
dc.date.available2022-05-31T11:28:18Z
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/751624
dc.description.abstractTämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten kasvuhakkerointia voidaan hyödyntää kuntosalialalla. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda selkeä ja helposti ymmärrettävä opas kasvuhakkeroinnista. Opinnäytetyön liitteenä oleva opas tehtiin pienelle kuntosalialan kohdeyritykselle. Opinnäytetyön viitekehyksen lähestymisnäkökulmana oli oletettu tarve kuntosalialan kasvuhakkerointioppaalle. Opinnäytetyön viitekehyksessä käsiteltiin kasvuhakkeroinnin määritelmää, kasvuhakkeroinnin eri vaiheita ja tavoitteiden asettamista sekä niiden peilaamista saatuihin tuloksiin. Tietoperustassa selvitettiin myös kasvuhakkeroinnin mahdollisuuksia ja haasteita. Kasvuhakkerointiin perehdyttiin relevanttien kirja-, lehti- ja verkkolähteiden kautta. Opinnäytetyössä luotiin viitekehyksen perusteella toiminnalliselle opinnäytetyölle ominainen produkti eli opas. Opas on suunnattu erityisesti pienille suomalaisille kuntosalialan yrityksille, jotka toimivat Suomen markkinalla. Kohdeyrityksenä opinnäytetyössä oli kuntosalialan yritys, joka toimii yhdessä toimipaikassa. Aihealue oli rajattu pieneen yritykseen, jollaisia suurin osa suomalaisista yrityksistä on. Aihealueen tarkka rajaus mahdollisti ajankohtaisen ja tavoitteenmukaisen oppaan tekemisen. Opinnäytetyön tavoitteena oli, että tuotoksena syntynyt opas toimii tukena kasvuhakkeroinnin aloittamisessa. Monet opinnäytetyön johtopäätöksistä olivat ennalta odotettuja, mutta myös uusia asioita nousi esille. Opinnäytetyön viitekehyksen perusteella kasvuhakkeroinnille on kysyntää Suomessa, mutta monet startup-yritykset ja pienet yritykset eivät halua tuhlata rajallisia resursseja sellaisiin asioihin, joista he eivät saa lisäarvoa yritykselleen. Ymmärtämällä kasvuhakkerointia siitä saadaan tehokasta, ja se tuottaa lisähyötyä yritykselle. Merkittävimmät löydökset opinnäytetyössä olivat kasvuhakkeroinnin tavallisesta poikkeavien ideoiden hyödyntäminen monissa eri kanavissa, ja huonompien ideoiden uudelleenmuotoilu sekä testaus. Liitteenä oleva opas toimii pienten kuntosalialan yritysten tukena kasvuhakkeroinnin aloittamisessa.-
dc.language.isofin-
dc.rightsCC BY-NC-ND 4.0-
dc.titleKasvuhakkerointiopas kuntosaleille-
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|-
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:amk-2022053113495-
dc.subject.specializationDigitaalinen markkinointi-
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|-
dc.subject.ysooppaat (teokset)-
dc.subject.ysokasvu-
dc.subject.ysokuntosalit-
dc.subject.disciplineLiiketalouden tutkinto-ohjelma-
annif.suggestions.linkshttp://www.yso.fi/onto/yso/p1380|http://www.yso.fi/onto/yso/p3128|http://www.yso.fi/onto/yso/p4641|http://www.yso.fi/onto/yso/p5878|http://www.yso.fi/onto/yso/p23942|http://www.yso.fi/onto/yso/p10564|http://www.yso.fi/onto/yso/p6851|http://www.yso.fi/onto/yso/p5789|http://www.yso.fi/onto/yso/p8246|http://www.yso.fi/onto/yso/p2439fi


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot