Markkinointisuunnitelma Case: Nuuca Line
Holappa, Atte; Heimlander, Joona (2022)
Holappa, Atte
Heimlander, Joona
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053113779
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022053113779
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana on Pohjanmaalla toimiva henkilökuljetus yritys Nuuca Line. Työn tarkoituksena on laatia yrittäjälle markkinointisuunnitelma. Työn tavoitteena on luoda toimeksiantajalle kattava opas markkinoinnin tehostamiseen, suunnittelemiseen ja toteuttamiseen.
Työ toteutetaan toiminnallisena opinnäytetyönä. Työssä käytetään laadullista tutkimusmenetelmää hyödyntäen asiantuntijahaastatteluita. Tutkimusaineisto kerättiin haastatteluilla, jossa käytettiin puolistruktroitua teemahaastattelua. Haastateltavina ovat kolme markkinoinnin asiantuntijaa, joilla on tietoa markkinoinnin nykypäivän trendeistä, sekä kaksi yritysasiakasta, jotka ovat käyttäneet palvelua useamman kerran. Haastattelemme myös toimitusjohtajaa Antti Holappaa, jolta saamme tietoa nykytilasta sekä tulevaisuuden tavoitteista. Teoreettinen viitekehys koostuu haastatteluiden ja teorian pohjalta.
Analyyseissä nousi esiin sosiaalisen median hyödyntäminen sekä kattavat ja selkeät verkkosivut. Tulevaisuudessa markkinoinnissa tulee tuoda paremmin esiin kilpailuedut. Näitä ovat laadukas palvelu sekä turvallinen ja uusi kalusto, sekä tietenkin ammattitaitoiset kuljettajat. This thesis was assigned by a passenger transport company Nuuca Line, which operates in Ostrobothnia. The objective of this work was create a marketing plan for the entrepreneur running the passenger transport company. The aim of the work was create a comprehensive guide for the passenger entrepreneur on how to intensify, plan and implement marketing.
This thesis is a practice-based thesis. The work used a qualitative research method, utilizing expert interviews. This research material was collected by interviews using a semi-structured thematic interview. The interviewees included three marketing experts with knowledge on today’s marketing trends as well as two corporate clients who have used the service multiple times. We interviewed the CEO, from whom we received information about the current situation and future goals. The theoretical framework at the bachelor´s thesis consist of interviews and theory.
The utilization of social media and a comprehensive and clear website became important issues in the analyses. In the future, competitive advantages must be better highlighted in marketing. These included flexible and quality service. As well as, the company’s safe and new vehicles and truly skilled drivers.
Työ toteutetaan toiminnallisena opinnäytetyönä. Työssä käytetään laadullista tutkimusmenetelmää hyödyntäen asiantuntijahaastatteluita. Tutkimusaineisto kerättiin haastatteluilla, jossa käytettiin puolistruktroitua teemahaastattelua. Haastateltavina ovat kolme markkinoinnin asiantuntijaa, joilla on tietoa markkinoinnin nykypäivän trendeistä, sekä kaksi yritysasiakasta, jotka ovat käyttäneet palvelua useamman kerran. Haastattelemme myös toimitusjohtajaa Antti Holappaa, jolta saamme tietoa nykytilasta sekä tulevaisuuden tavoitteista. Teoreettinen viitekehys koostuu haastatteluiden ja teorian pohjalta.
Analyyseissä nousi esiin sosiaalisen median hyödyntäminen sekä kattavat ja selkeät verkkosivut. Tulevaisuudessa markkinoinnissa tulee tuoda paremmin esiin kilpailuedut. Näitä ovat laadukas palvelu sekä turvallinen ja uusi kalusto, sekä tietenkin ammattitaitoiset kuljettajat.
This thesis is a practice-based thesis. The work used a qualitative research method, utilizing expert interviews. This research material was collected by interviews using a semi-structured thematic interview. The interviewees included three marketing experts with knowledge on today’s marketing trends as well as two corporate clients who have used the service multiple times. We interviewed the CEO, from whom we received information about the current situation and future goals. The theoretical framework at the bachelor´s thesis consist of interviews and theory.
The utilization of social media and a comprehensive and clear website became important issues in the analyses. In the future, competitive advantages must be better highlighted in marketing. These included flexible and quality service. As well as, the company’s safe and new vehicles and truly skilled drivers.
