Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Brändäyksen merkitys e-urheiluorganisaatiossa

Piekkari, Heikki (2022)

 
Avaa tiedosto
Piekkari_Heikki.pdf (564.3Kt)
Lataukset: 


Piekkari, Heikki
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060114331
Tiivistelmä
E-urheilu on maailmanlaajuisesti kasvava ilmiö. Vielä vuosituhannen vaihteessa e-urheilu yleisesti miellettiin vielä mukavaksi ajanvietteeksi kavereiden kanssa pelaten. Toimiala kuitenkin koki räjähdysmäisen kasvun 2000-luvulla. E-urheilua seuraa nykyään satoja miljoonia ihmisiä, eikä kasvulle näy loppua. Toimialan kilpailullisen luonteen ja kasvavan kuluttajakunnan vuoksi e-urheilualalla toimivan organisaation on erotuttava kilpailijoistaan saadakseen sidosryhmien suosion. Opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää brändin merkitystä e-urheilualalla toimivassa organisaatiossa.

Opinnäytetyön tuloksena tuotettiin selvitys tavoista ja menetelmistä, joita E-urheiluorganisaation on käytettävä saavuttaakseen sidosryhmien suosion ja lojaalisuuden. Työn viitekehys koostuu julkisesti saatavilla olevasta aineistosta. Opinnäytetyö toteutettiin laadullista menetelmää käyttäen vertailemalla toimialalla toimivien organisaatioiden brändäysmenetelmiä. Opinnäytetyö rajattiin käsittelemään kahta Pohjois-Amerikassa toimivaa organisaatiota, jotka ovat tunnettuja brändäyksestään.

Opinnäytetyön tuloksista selviää brändillä olevan suuri merkitys e-urheilualalla toimivan organisaation suosioon sidosryhmien keskuudessa. E-urheiluorganisaation on haastavaa toimia kilpailullisessa e-urheiluympäristössä tehokkaasti ilman vahvaa ja tunnistettavaa brändiä. Vahvaa brändiä itsessään voidaan pitää edesauttavana tekijänä kilpailulliselle menestykselle.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste