Call of Duty Warzone – ilmaispelin ansaintalogiikka
Skarp, Kristian (2022)
Skarp, Kristian
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060214614
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060214614
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkitaan miten ilmaispeli Call of Duty – Warzone tuottaa rahaa tekijöilleen. Markkinointia, ansaintamalleja ja pelinsisäisiä mikromaksuja käydään läpi, jotta saadaan luotua laaja näkökulma, jonka avulla voidaan tehdä tutkimukseen liittyviä päätöksiä.
Pelin sisältämiä asioita tutkitaan, jotta saadaan käsitys, miten pelissä voi käyttää rahaa ja mitä sillä saa.
Tutkitaan pelin markkinointia sosiaalisessa mediassa ja sitä, miten striimajia käytetään, jotta saadaan pelisisältöä uusille ja nykyisille pelaajille.
Call of Dutyn kilpailut pelaajayhteisölle ja niiden vaikutuksia käydään läpi.
Ansaintalogiikan tutkiminen ja miten sitä on muokattu pelaajille sopivaksi, jotta se olisi pelaajille houkutteleva.
Opinnäytetyössä käydään myös läpi, miten peliyritykset käyttävät dataa hyödykseen pelin kehittämisessä.
Pelin sisältämiä asioita tutkitaan, jotta saadaan käsitys, miten pelissä voi käyttää rahaa ja mitä sillä saa.
Tutkitaan pelin markkinointia sosiaalisessa mediassa ja sitä, miten striimajia käytetään, jotta saadaan pelisisältöä uusille ja nykyisille pelaajille.
Call of Dutyn kilpailut pelaajayhteisölle ja niiden vaikutuksia käydään läpi.
Ansaintalogiikan tutkiminen ja miten sitä on muokattu pelaajille sopivaksi, jotta se olisi pelaajille houkutteleva.
Opinnäytetyössä käydään myös läpi, miten peliyritykset käyttävät dataa hyödykseen pelin kehittämisessä.