Kahvi palvelutuotteena Fazer Café Kluuvikadun asiakkaiden kokemana
Hynninen, Milla (2022)
Hynninen, Milla
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060315124
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060315124
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan kahvia palvelutuotteena asiakkaiden kokemana. Tarkoituksena on selvittää, miten asiakkaat valitseva kahvinsa ja mikä heitä miellyttää palvelussa. Tutkimus- tyyppinä käytetään kyselylomakkeita, joista saatuja vastauksia analysoidaan opinnäytetyön lop- puosassa.
Työllä on toimeksiantaja, joka on Fazer Café Kluuvikatu. Tutkimus on toteutettu yhdessä yrityk- sen kanssa, ja toimeksiantaja on osana koko opinnäytetyöprosessia. Toimeksiantaja voi hyödyn- tää opinnäytetyöstä saatuja vastauksia asiakasrajapinnassa esimerkiksi myynnillisesti. Opinnäy- tetyö on hyödyllinen kahvila-alalle.
Aluksi käydään läpi kahvilakulttuuria ja esitellään yritys. Avataan mitä tarkoittaa palvelu, tuote ja palvelutuote, jotka ovat pääosassa tässä opinnäytetyössä.
Seuraavana käydään läpi kyselylomakkeen valmistelu, ja lopuksi avataan saadut tulokset ja vas- taukset.
Aineistonkeruuvälineenä on käytetty kyselylomakkeita.
Työ on toteutettu keväällä 2022.
Työllä on toimeksiantaja, joka on Fazer Café Kluuvikatu. Tutkimus on toteutettu yhdessä yrityk- sen kanssa, ja toimeksiantaja on osana koko opinnäytetyöprosessia. Toimeksiantaja voi hyödyn- tää opinnäytetyöstä saatuja vastauksia asiakasrajapinnassa esimerkiksi myynnillisesti. Opinnäy- tetyö on hyödyllinen kahvila-alalle.
Aluksi käydään läpi kahvilakulttuuria ja esitellään yritys. Avataan mitä tarkoittaa palvelu, tuote ja palvelutuote, jotka ovat pääosassa tässä opinnäytetyössä.
Seuraavana käydään läpi kyselylomakkeen valmistelu, ja lopuksi avataan saadut tulokset ja vas- taukset.
Aineistonkeruuvälineenä on käytetty kyselylomakkeita.
Työ on toteutettu keväällä 2022.