Työnantajamielikuvan viestintä Instagram-tilin kautta
Haltsonen, Anniina (2022)
Haltsonen, Anniina
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060315137
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060315137
Tiivistelmä
Opinnäytetyönä luotiin toimeksiantajayritys Bestseller Stores Finland Oy:lle työnantajamielikuvaviestintään keskittyvä Instagram-tili. Tilin tarkoituksena oli tukea yritystä hankaloituneessa rekrytointitilanteessa parantamalla työnhakijoiden mielikuvaa yrityksessä työskentelystä. Työn tavoitteena oli lisätä Bestseller Stores Finland Oy:n työnantajamielikuvan tunnettuutta Instagramin avulla.
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja siihen kuuluu tämän raporttiosuuden lisäksi yritykselle tuotettu Instagram-tili ja sinne luotu sisältö. Selvitysmenetelminä käytettiin benchmarkingia eli esikuva-analyysiä, yrityksen oman EVP:n kartoittamista ja työntekijähaastatteluita sisäisen työnantajamielikuvan selvittämiseksi.
Työn tietoperustana hyödynnettiin teoksia ja asiantuntija-artikkeleita työnantajamielikuvasta, sen merkityksestä rekrytoinnissa ja sosiaalisesta mediasta työnantajamielikuvan viestintävälineenä. Tämän lisäksi työn toteutuksen kehyksinä toimi toimeksiantajayrityksen emoyhtiön luoma työnantajamielikuvastrategia.
Opinnäytetyön lopputuloksena luotu Instagram-tili hyödyntää kerättyä tietoja ja viestii yrityksen työnantajamielikuvasta toimivasti ja tehokkaasti. Yritys aikoo hyödyntää tiliä rekrytoinnin tukena jatkossakin.
Opinnäytetyö on toiminnallinen ja siihen kuuluu tämän raporttiosuuden lisäksi yritykselle tuotettu Instagram-tili ja sinne luotu sisältö. Selvitysmenetelminä käytettiin benchmarkingia eli esikuva-analyysiä, yrityksen oman EVP:n kartoittamista ja työntekijähaastatteluita sisäisen työnantajamielikuvan selvittämiseksi.
Työn tietoperustana hyödynnettiin teoksia ja asiantuntija-artikkeleita työnantajamielikuvasta, sen merkityksestä rekrytoinnissa ja sosiaalisesta mediasta työnantajamielikuvan viestintävälineenä. Tämän lisäksi työn toteutuksen kehyksinä toimi toimeksiantajayrityksen emoyhtiön luoma työnantajamielikuvastrategia.
Opinnäytetyön lopputuloksena luotu Instagram-tili hyödyntää kerättyä tietoja ja viestii yrityksen työnantajamielikuvasta toimivasti ja tehokkaasti. Yritys aikoo hyödyntää tiliä rekrytoinnin tukena jatkossakin.