Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kauhu peleissä ja elokuvissa: miten luodaan pelottavia hahmoja kauhupeliin?

Torvinen, Laura (2022)

 
Avaa tiedosto
Torvinen_Laura.pdf (2.122Mt)
Lataukset: 


Torvinen, Laura
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060515405
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä suunniteltiin hahmo kauhupeliin. Samasta hahmosta tehtiin yhteensä kuusi erilaista variaatiota, joista kysyttiin palautetta anonyymisti kyselyn avulla. Kyselyn tuloksia hyödyntämällä, hahmosta tehtiin viimeistelty ja lopullinen versio.

Opinnäytetyön tavoitteena oli tehdä hahmo kauhuvideopeliä varten, jonka tarkoitus on pelottaa ja ahdistaa katsojaa, sekä samalla herättää katsojan uteliaisuus. Tutkin asiaa perehtymällä kauhun historiaan, lajeihin ja alalajeihin ja pelottavuuteen sekä siihen, millaisia kauhupelejä on markkinoilla. Työssä kuvataan myös omaa suhdettani kauhuun ja perehdytään siihen, mitä hahmonkehityksessä otin huomioon.

Kysely oli kehittävä ja positiivinen, hahmo herätti vastaajissa uteliaisuutta siitä, mitä hahmolle on tapahtunut. Tarinankerronnalliset elementit ovat hahmosuunnittelussa tärkeitä, sillä niiden avulla katsojan uteliaisuus herää. Kyselyn tulosten perusteella, hahmosta tehtiin vielä yksi lopullinen versio. Jatkan muiden hahmojen työstämistä samaan videopeliin opinnäytetyön jälkeen.
 
The objective of the thesis was to create a character for a horror video game, which is intended to scare and haunt the viewer, while at the same time sparking the viewer's curiosity.

In the thesis, a character I designed for a horror game. I made a total of six different variations of the same character, and feedback was asked anonymously through a survey. The survey was constructive and positive, the character sparked curiosity in the respondents about what had happened to the character. Story-telling elements are important in character design as they help to pique the viewer's curiosity. Using the results of the survey, I created the final version of the character.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste