Asiakastyytyväisyystutkimus Dynotest Center Oy
Korhonen, Jari (2022)
Korhonen, Jari
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060615566
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060615566
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, kuinka tyytyväisiä asiakkaat ovat saamiinsa palveluihin Dynotest Center Oy:ssä. Opinnäytetyössä käsiteltiin asiakastyytyväisyyttä ja sen kautta tulevia osatekijöitä. Parannusehdotuksia pyrittiin myös tuomaan esille tutkimuksen perusteella. Dynotest Center Oy on Oulussa toimiva autokorjaamo, joka tuottaa erinäisiä korjauspalveluita. Erikoisosaamisena on moottorinohjelmointi ja säätötyö. Tarkoituksena oli myös saada vastauksia siitä, kuinka kehittää autokorjaamon palveluita tulevaisuudessa. Tutkimustulosten perusteella pyrittiin antamaan kehittämisideoita, kuinka kehittää asiakaspalvelua ja palvelunlaatua.
Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin tekemällä paperinen kyselylomake. Tutkimusmenetelmänä oli kvantitatiivinen tutkimus, joka tuottaa määrällistä tietoa. Tämän kyselylomakkeen käyttäminen on tärkeää, jotta kaikilta kysyttäisiin samat kysymykset samalla tavalla. Kyselylomake oli saatavilla vain yrityksessä paikan päällä, koska sitä ei levitetty minkään median välityksellä. Tällä pyrittiin saamaan vastauksia vain sellaisilta, jotka olivat asioineet kyseisessä yrityksessä.
Kysely toteutettiin kvantitatiivisella kyselylomakkeella joulukuun 2020 ja helmikuun 2021 välisenä aikana. Vastauksia saatiin 11 kpl, joka oli varsin pieni määrä kyseiselle aikajaksolle. Opinnäytetyön tuloksista saatiin kuitenkin selville asiakkaiden tyytyväisyys yritykseen. Kyselyn mukaan kaikki vastanneet asiakkaat suosittelevat kyseistä autohuoltoa toiselle. Tutkimuksessa ilmeni myös, että asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä saamaansa palveluun sekä työnlaatuun.
Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin tekemällä paperinen kyselylomake. Tutkimusmenetelmänä oli kvantitatiivinen tutkimus, joka tuottaa määrällistä tietoa. Tämän kyselylomakkeen käyttäminen on tärkeää, jotta kaikilta kysyttäisiin samat kysymykset samalla tavalla. Kyselylomake oli saatavilla vain yrityksessä paikan päällä, koska sitä ei levitetty minkään median välityksellä. Tällä pyrittiin saamaan vastauksia vain sellaisilta, jotka olivat asioineet kyseisessä yrityksessä.
Kysely toteutettiin kvantitatiivisella kyselylomakkeella joulukuun 2020 ja helmikuun 2021 välisenä aikana. Vastauksia saatiin 11 kpl, joka oli varsin pieni määrä kyseiselle aikajaksolle. Opinnäytetyön tuloksista saatiin kuitenkin selville asiakkaiden tyytyväisyys yritykseen. Kyselyn mukaan kaikki vastanneet asiakkaat suosittelevat kyseistä autohuoltoa toiselle. Tutkimuksessa ilmeni myös, että asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä saamaansa palveluun sekä työnlaatuun.