Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

LinkedIn-kohdentaminen datan ja analytiikan avulla

Toivanen, Angelika (2022)

 
Avaa tiedosto
Toivanen_Angelika.pdf (1.638Mt)
Lataukset: 


Toivanen, Angelika
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060515448
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tyyppi on kehittämishanke, jonka toimeksiantajana toimii HR-teknologia-alan yritys Talentech AB FI Filial. Kehityshankkeen tarkoituksena on löytää oikeat kohdentamistavat LinkedIn-markkinoinnissa hyödyntäen dataa ja analytiikkaa. Opinnäytetyön viitekehyksessä käsitellään markkinoinnin eri osa-alueita ammattikirjallisuuden pohjalta, LinkedIn-alustaa, kampanjoiden rakentamista LinkedIn Campaign Managerissa, kohdentamista sekä dataa ja analytiikkaa. Viitekehys on toinen kehittämishankkeen perusta projektisuunnitelman lisäksi. Kehityshankkeen toiminnallisessa osuudessa luodaan mainos Talentechin mainostilille, ja mainokselle tehdään viisi eri kampanjaa, jotka on kohdennettu eri tavoin. Kampanjoista kerätään dataa viikon ajan, jonka jälkeen data analysoidaan ja luodaan kehittämisehdotukset toimeksiantajayritykselle. Kampanjoiden sekä kohdennuksen onnistumista seurataan LinkedIn Campaign Managerista saadun datan avulla sekä UTM-parametrien avulla Google Analyticsissa. Osa kehityshankkeen aikana toteutetuista kampanjoista menestyi kansainvälisiä vertailukeskiarvoja paremmin. Datan ja analytiikan avulla löydettiin kaksi kohderyhmää, joille yritys voi kohdentaa kevyttä markkinointia sekä yksi kohderyhmä, jonka sitoutumisaste oli erityisen korkea. Kehityshankkeen tavoitteet toteutuivat halutulla tavalla. Toimeksiantajayritys voi saada merkittävää lisäarvoa kehityshankkeesta ja hyödyntää kehittämisehdotuksia tulevaisuudessa LinkedIn-markkinoinnissa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste