Sosiaalisen median viestintäkokonaisuuden luominen uudelle tapahtumakonseptille : kohteena podcast-alan tapahtuma Audioland
Virtanen, Marjaana (2022)
Virtanen, Marjaana
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060615670
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060615670
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä luotiin sosiaalinen media viestintäkokonaisuus uudelle tapahtumakonseptille Audiolandille. Opinnäytetyöraportti käsittelee sosiaalisen median suunnittelua, toteutusta ja kokonaisuuden luomista. Lisäksi tarkastellaan sosiaalisen median vaikutuksia ja tavoitteita, sekä tapahtumatuotantoa. Tietopohjassa käsitellään sosiaalista mediaa, kohderyhmää, markkinointia ja tapahtumatuotantoa.
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Työn tilaajana oli Brightland Oy, joka on perustanut podcast-alan vuotuisen ammattilaistapahtuman ja palkintogaalan Audiolandin.
Aineistonhankintamenetelminä käytettiin dokumenttianalyysia ja benchmarkingia. Benchmarkingin avulla selkeytyi, millainen sosiaalinen media Audiolandille rakennettaisiin. Benchmarking suuntautui vastaavien ammattilaispäivien analysointiin, kuten esimerkiksi Lontoossa järjestettäviin podcast-palkintogaaloihin ja useiden eri tapahtumien sosiaalisen median kanavien tutkimiseen. Dokumenttianalyysin aineisto on kerätty tuotantotiimin viikottaisista palavereista, muistiinpanoista ja ideointipalavereista.
Työni tuloksena toteutin Audiolandille sosiaalisen median toimintoja ja tilejä, sekä ylläpidin niitä 12 kuukautta. Audioland saavutti sosiaalisessa mediassa kohderyhmänsä sekä toimi selkeänä tiedotuskanavana Audioland-päätapahtumasta ja Audioland Awards -palkintogaalasta. Tässä työssä käsittelen Audiolandin sosiaalisen median kanavien luomisen vaiheet, tavoitteet ja tulokset. Tuotokseni avulla Audiolandille on saavutettu toimivat sosiaalisen median kanavat (Instagram & Facebook) ja seuraajakunta.
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Työn tilaajana oli Brightland Oy, joka on perustanut podcast-alan vuotuisen ammattilaistapahtuman ja palkintogaalan Audiolandin.
Aineistonhankintamenetelminä käytettiin dokumenttianalyysia ja benchmarkingia. Benchmarkingin avulla selkeytyi, millainen sosiaalinen media Audiolandille rakennettaisiin. Benchmarking suuntautui vastaavien ammattilaispäivien analysointiin, kuten esimerkiksi Lontoossa järjestettäviin podcast-palkintogaaloihin ja useiden eri tapahtumien sosiaalisen median kanavien tutkimiseen. Dokumenttianalyysin aineisto on kerätty tuotantotiimin viikottaisista palavereista, muistiinpanoista ja ideointipalavereista.
Työni tuloksena toteutin Audiolandille sosiaalisen median toimintoja ja tilejä, sekä ylläpidin niitä 12 kuukautta. Audioland saavutti sosiaalisessa mediassa kohderyhmänsä sekä toimi selkeänä tiedotuskanavana Audioland-päätapahtumasta ja Audioland Awards -palkintogaalasta. Tässä työssä käsittelen Audiolandin sosiaalisen median kanavien luomisen vaiheet, tavoitteet ja tulokset. Tuotokseni avulla Audiolandille on saavutettu toimivat sosiaalisen median kanavat (Instagram & Facebook) ja seuraajakunta.