Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Kamon Kuluttajaraadin raatilaisviestinnän analysoiminen ja kehittäminen

Lohimäki, Johanna (2022)

 
Avaa tiedosto
Lohimäki_Johanna.pdf (3.462Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Lohimäki, Johanna
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060716279
Tiivistelmä
Opinnäytetyö keskittyy Kamon Oy:n Kuluttajaraadin digitaalisen viestinnän kehittämiseen. Työn tavoitteena on kehittää ja tehostaa Kamon Kuluttajaraadille kohdistettua viestintää. Viestintää ei ole systemaattisesti suunniteltu tai kehitetty aiemmin, joten se koetaan tarpeelliseksi organisaatiossa.

Raadin digitaalinen viestintä organisoituu sidosryhmäviestintään ja markkinointiviestintään. Työn tarkoituksena on vastata kysymyksiin: miten raadin jäsenet kokevat nykyisen sidosryhmäviestinnän ja millaisia markkinointiviestinnän keinoja voisi käyttää sekä nykyisten että potentiaalisten uusien raatilaisten tavoittamiseksi. Opinnäytetyön hypoteesina on, että tehokkaampi markkinointiviestinä auttaa uusien jäsenien hankkimisessa sekä passiivisempien raatilaisten motivoimisessa.

Raatilaiset ovat tärkeä sidosryhmä Kamonille ja he yhteiskehittävät arvoa Kamonin asiakkaille. Raatilaisia voidaan toisaalta ajatella asiakkaina, joiden asiakaskokemusta- ja tyytyväisyyttä yritetään muuttaa sekä siihen voidaan vaikuttaa. Työssä tietoperustana on hyödynnetty sidosryhmäviestintää, markkinointiviestintää, asiakaskokemusta sekä niiden kehittämistä.

Opinnäytetyö toteutettiin palvelumuotoilun menetelmiä hyödyntäen ja työssä käytettiin Lean Service Creation -menetelmää ja sen työkaluja. Työssä oli tarkoituksena tehdä yhteiskehittämistä matkan varrella niin yrityksen kuin raatilaisten kanssa. Opinnäytetyöprosessin edetessä lähestymistavaksi tuli kuitenkin enemmänkin tapaustutkimus, jossa tutkittiin laadullisin ja määrällisin menetelmin kuluttajaviestintää, sillä yhteiskehittäminen jäi pois. Tutkimusaineiston keräämiseen hyödynnettiin teemahaastattelua, havainnointimuistiota sekä tehtiin raatilaisille kyselytutkimus.

Lopputuloksena selvityksen pohjalta luotiin Kamon Kuluttajaraadin raatilaisten viestinnän nykytilan malli sekä viestinnän kehittämisen malli sidosryhmä- ja markkinointiviestinnän tehostamiseen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste