Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Supplier segmentation development for Neste Oil Products Supply and Trading

Leivo, Jarno (2022)

Avaa tiedosto
Supplier segmentation development for Neste Oil Products Supply and Trading (1.439Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Leivo, Jarno
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022060716432
Tiivistelmä
Supplier segmentation is a process where organizations or procurement teams group their suppliers into categories based on different assessment criteria or variables. The aim is to understand who are the most critical and important suppliers to spend more time with or even create long-term collaboration or partnerships. Supplier segmentation is part of supplier relationship management that relates to key account management.
The aim of this thesis was to analyse the target organizations supply and supplier pool, assess criticality of the supplied items and those who supply them by generating supplier segmentation model based on variables that reflect the current supply strategy.
The theoretical framework focus on key account management with emphasis on the key customer selection process. Turning that to procurement side of business, we delve into different supplier segmentation models to be able to generate an assessment model for the target organization.
The thesis is a development project that utilize mixed method research model and case study as a research strategy. Apart from data analysis, theme interviews and questionnaires were used to gather suitable amount of data to provide applicable segmentation model. The suppliers were divided into two categories based on their supplied products and then evaluated based on chosen variables.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste