Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Centria-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaskartoitus maatalousasiakkaille : Ojan Rauta Oy

Määttä, Arto (2014)

 
Avaa tiedosto
maatta_arto.pdf (134.5Kt)
Lataukset: 


Määttä, Arto
Centria ammattikorkeakoulu (Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu)
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405178389
Tiivistelmä
Maa- ja metsätalouden parissa työskentelee paljon ihmisiä Suomessa. Maatalous työllistää noin 62 000 ihmistä. Vähintään kahden metsähehtaarin omistajia vuonna 2010 oli noin 737 000. Maatalouden asema on vaikeutunut viimeisten vuosien aikana suomalaisessa yhteiskunnassa. Erityisesti kotieläintuotantoa harjoittavien maatilojen määrä väheni. Tilojen koot puolestaan ovat koneellistumisen myötä kasvaneet.

Opinnäytetyön aiheena oli asiakaskaskartoitus Ojan Rauta Oy:n maatalousasiakkaille. Tehtävänä oli soittaa kaikki Ojan Raudan asiakasrekisterissä olevat vanhat asiakkaat läpi. Asiakasrekisterin päivityksessä soitettiin lisäksi jokaiselle, jotka ovat saaneet Euroopan unionin maataloustukea Ojan Raudan maatalousalueilla vuonna 2009. Työn tavoitteena oli saada päivitettyä mahdollisimman monen vanhan ja potentiaalisen uuden asiakkaan tiedot Ojan Raudan asiakasrekisteriin. Lisäksi kysyttiin satunnaisesti 150:lta Ojan Raudan vanhalta asiakkaalta kaksi - kolme kysymystä liittyen mainontatapaan ja ostojen määrään sekä palvelun laatuun. Selvitin ja ohjeistin Ojan Rautaa, että mitä henkilötietolaki vaatii yritykseltä tämän tyylisessä henkilötietojen keräyksessä.

Teoriapohjan tähän työhön olen laatinut suoramarkkinoinnista ja palvelun laadusta. Suoramarkkinoinnissa syvennyin tarkemmin Ojan Raudan paljon käyttämään suoramainontaan. Pääsin tässä opinnäytetyössä tavoitteeseen soittamalla jokaiselle henkilölle henkilökohtaisesti. Kysymyksiin vastattiin pääosin asiallisesti. Työn ansiosta Ojan Rauta sai asiakasrekisterinsä ajan tasalle vanhojen ja uusien asiakkaiden osalta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste