Yrityksen visuaalinen identiteetti digitaalisissa medioissa
Arvonen, Mirka (2014)
Arvonen, Mirka
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405208699
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405208699
Tiivistelmä
Insinöörityössä perehdyttiin visuaalisen identiteetin lähtökohtiin ja merkittävimpiin osa-alueisiin sen määrittämiseksi oikeilla keinoilla. Tarkoituksena oli selvittää digitaalisen median tarjoamia mahdollisuuksia markkinoinnin kannalta, kun tavoitteena on päästä eroon paperilla tuotetusta materiaalista ja pyrkiä kokonaisuudessaan digitaalisen median tarjo-amien sivustojen hyödyntämiseen.
Työn tavoitteena oli selvittää eri jakelukanavien tarjoamien rakennemallien määritteitä ja sitä kuinka niitä varten voitaisiin toteuttaa julkaisuja juuri halutulla tavalla. Toteutuksen olennaisimpina asioina rakennemallien lisäksi oli värimaailman yleisen hallinnan hahmot-taminen, typografian ymmärtäminen ja yleisesti julkaisujen toteutukseen liittyvien osa-alueiden rakentaminen, niin että niitä voitiin käyttää monipuolisesti eri jakelukanavissa. Aihealue painottui kuitenkin voimakkaasti väreillä luotavaan visuaaliseen identiteettiin.
Työn tavoitteena oli selvittää eri jakelukanavien tarjoamien rakennemallien määritteitä ja sitä kuinka niitä varten voitaisiin toteuttaa julkaisuja juuri halutulla tavalla. Toteutuksen olennaisimpina asioina rakennemallien lisäksi oli värimaailman yleisen hallinnan hahmot-taminen, typografian ymmärtäminen ja yleisesti julkaisujen toteutukseen liittyvien osa-alueiden rakentaminen, niin että niitä voitiin käyttää monipuolisesti eri jakelukanavissa. Aihealue painottui kuitenkin voimakkaasti väreillä luotavaan visuaaliseen identiteettiin.