Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaaliset mainosnäytöt markkinointiviestinnän välineinä

Manninen, Marja (2014)

 
Avaa tiedosto
ONT_Marja Manninen_2014.pdf (919.9Kt)
Lataukset: 


Manninen, Marja
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405198613
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee digitaalinäyttöjä markkinointiviestinnän välineinä. Mainos- ja viestintäkäyttöön valjastetut digitaalinäytöt ovat yleistyneet runsaasti viime vuosina, ja niiden tehokkuus huomionherättäjänä on perinteisiä printtijulisteita tutkitusti parempi. Opinnäytetyön toimeksiantaja on DS Nordic Oy, joka tuottaa digitaalisia info- ja mainosnäyttöjärjestelmiä asiakkailleen tuotteiden asennuksesta ja käyttökoulutuksesta aina niiden ylläpitoon ja päivitykseen saakka. Opinnäytetyöprosessi sai alkunsa syksyllä 2013 työsuhteesta työn alkuperäisellä toimeksiantajalla, GoodMood Innovations Oy:llä, jonka Digital Signage -yksikkö irtaantui liiketoimintakaupan myötä omaksi yhtiökseen joulukuussa 2013. Samalla työn toimeksiantajaksi vaihtui DS Nordic Oy.

Työn teoriaosuus pohjautuu markkinointiviestintään, ja siinä käsitellään markkinointiviestinnän muutoksia, ulko- ja liikennemainontaa, digitaalista markkinointia sekä digitaalisia info- ja mainosnäyttöjärjestelmiä. Opinnäytetyö on luonteeltaan kvantitatiivinen, mutta siinä on lisäksi kvalitatiivisia piirteitä. Työn tutkimusosuus toteutettiin kirjallisella kyselyllä, jonka tarkoituksena oli selvittää Helsingin keskustaan Kolmen Sepän käytävälle toimeksiantajan asentaman digitaalinäytön ohi kulkevien ihmisten asenteita digitaalinäytöillä mainostamiseen. Kysely toteutettiin marraskuussa 2013 kolmen arkipäivän aikana, ja tutkimuksen näytteen koko oli 96 vastausta.

Opinnäytetyö valmistui toukokuussa 2014. Tutkimuksen tulokset osoittivat, että suurin osa kyselyyn vastanneista suhtautuu digitaalinäyttöihin positiivisesti tai neutraalisti, mutta valitettavan harva kiinnitti huomiota itse kyselyn kohteena olleeseen digitaalinäyttöön. Suurin osa nuorista vastaajista oli sitä mieltä, että digitaalinäytöt piristävät kaupunkikuvaa, kun taas vanhempien ikäluokkien suhtautuminen digitaalinäyttöjen olemassaoloon oli negatiivisempaa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste