Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

"Jos tiedotteita ei olisi, olisi työni huomattavasti hankalampaa" : Tiedotteiden esiintyvyys suomalaisissa aikakauslehdissä - ja kuinka parantaa tiedotteiden näkyvyyttä

Koski, Paula (2014)

 
Avaa tiedosto
PaulaKoski_oppariVIIMEISTELTY.pdf (2.299Mt)
Lataukset: 


Koski, Paula
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2014
Creative Commons License
Creative Commons Attribution 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405218990
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen aihe on muotitiedotteiden hyödyntäminen neljässä suomalaisessa aikakauslehdessä sekä se, kuinka muotitiedotteita voisi parantaa. Opinnäytetyön toimeksiantaja on viidessä Pohjoismaassa toimiva pr-toimisto Spalt PR. Tutkimuksen tarkoituksena on antaa toimeksiantajalle katsaus suomalaisten muotitoimittajien ajatuksiin tiedotteista sekä tiedottamisesta sekä selvittää, kuinka paljon tiedotteiden visuaalista sisältöä hyödynnetään aikakauslehtien sivuilla.

Neliosaisen opinnäytetyön ensimmäisessä osassa tutustutaan toimeksiantajaan, teoreettiseen viitekehykseen sekä tutkimuksen kannalta oleellisimpaan termiikkaan. Toinen osa koostuu Spalt PR:n edustamien neljän muotimerkin tiedotteiden sekä Ellen, Glorian, Trendin ja Olivian syksyn numeroiden visuaalisen sisällön vertailusta sekä kvalitatiivisen että kvantitatiivisen sisällönanalyysin keinoin. Kolmannessa osassa aikakauslehtien muotitoimittajat kertovat näkemyksiään onnistuneista muotitiedotteista sekä suomalaisten tiedotteiden parannustarpeista. Neljäs osa koostuu johtopäätösten ja analyysin keinoin kootuista tiedotteiden parannusehdotuksista.

Tutkimuksen perusteella voidaan todeta, ettei tiedotteiden visuaalista sisältöä hyödynnetä sellaisenaan aikakauslehtien muotisivuilla. Tiedotteiden pr-arvo on suuri, mutta niiden näkyvyydet muotilehdissä ovat pieniä. Pr-arvon lisäksi tiedotteet palvelevat muotitoimittajaa antamalla inspiraatiota tuleviin muotijuttuihin sekä pitämällä toimittajat ajan tasalla ajankohtaisista muotiuutisista, yhteistyökuvioista ja tapahtumista.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste