Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Muutosjohtajuus

Suomalainen, Minna (2014)

Avaa tiedosto
Minna_Suomalainen.pdf (455.2Kt)
Lataukset: 


Suomalainen, Minna
Savonia-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405239537
Tiivistelmä
Tiivistelmä

Opinnäytetyössä kerrotaan muutosjohtajuudesta, muutoksesta, muutostahdosta, muutoksen käynnistymisestä ja sen epäonnistumisesta.

Yritysesimerkkinä on Esimerkkiyritys ja siihen tehtiin asiakastyytyväisyyskysely. Tarkoitukseni oli kyselyn avulla parantaa yrityksen mainetta ja liikevaihtoa. Opinnäytetyön alkuun on kirjoitettu teoriaa johtajuudesta. Opinnäytetyössä on pohdittu johtajan ominaisuuksia ja mittareita, joita käytetään onnistumisessa sekä millaista tietoa mittareista saadaan. Muutostahto on tärkeä osa muutoksessa ja johtajien on osattava luoda oikeanlainen muutostahto. Opinnäytetyössä esitellään myös muutoksen käynnistämistä ja sen neljää eri vaihetta. Muutoksessa alaiset odottavat esimieheltä oikeanlaista toimintaa, jolloin opinnäytetyössä käsitellään miten esimies voi sitouttaa alaisen muutoksessa. Muutos aiheuttaa erilaisia tunteita ja se voi myös epäonnistua. Tässä opinnäytetyössä kuvataan virheitä, joita muutoksessa tehdään. Asiakastyytyväisyyskysely toteutettiin haastattelemalla Esimerkkiyrityksen asiakkaita iltaisin ja päiväsaikaan.

Haastattelun tuloksena saatiin hyviä vastauksia ja mitä yrityksessä pitäisi tehdä toisin. Tulosten vienti käytäntöön kuitenkin epäonnistui yrityksestä johtuvista syistä.

Yrityksen kannalta olisi ollut parempi, jos kysely olisi tehty aiemmin. Asiakastyytyväisyyskyselyitä pitäisi tehdä säännöllisin väliajoin, että epäkohtiin voitaisiin puuttua ajoissa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste