Asenne 2015 -malliston suunnittelu : Eettiset kehitysideat
Huhtala, Essi (2014)
Huhtala, Essi
Savonia-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405239588
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405239588
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee Asiapromo Oy:n alla toimivan Asenne–brändin 2015 -kesämalliston suunnitteluprojektia, joka toteutettiin keväällä 2014 Balilla, Indonesiassa. Työn tekijä osallistui suunnitteluprojektiin opintoihinsa kuuluvan työharjoittelun kautta ja toimi yhtenä suunnittelijana neljän suunnittelijan työryhmässä. Projektin johtajana toimi yrityksen perustaja ja toimitusjohtaja Kimmo Jaakonsaari.
Projektin tavoitteena oli suunnitella Asenne 2015 -kesämallisto. Opinnäytetyössä kuvataan suunnitteluprosessin eri tuotantovaiheet sekä esittelellään projektin tulokset. Projektin kulkua havainnollistetaan Pirkko Anttilan kriittisrealistisen evaluaation prosessikaavion avulla. Lisäksi työssä kerrotaan suunnittelutyöhön vaikuttaneista kulttuurillisista ja maantieteellisistä tekijöistä. Näitä havainnollistetaan riskianalysin avulla.
Opinnäytetyössä arvioidaan myös yrityksen eettistä toimintaa ja selvitetään uusia toiminnan kehittämismahdollisuuksia eettisyyden kannalta.
Projektin tavoitteena oli suunnitella Asenne 2015 -kesämallisto. Opinnäytetyössä kuvataan suunnitteluprosessin eri tuotantovaiheet sekä esittelellään projektin tulokset. Projektin kulkua havainnollistetaan Pirkko Anttilan kriittisrealistisen evaluaation prosessikaavion avulla. Lisäksi työssä kerrotaan suunnittelutyöhön vaikuttaneista kulttuurillisista ja maantieteellisistä tekijöistä. Näitä havainnollistetaan riskianalysin avulla.
Opinnäytetyössä arvioidaan myös yrityksen eettistä toimintaa ja selvitetään uusia toiminnan kehittämismahdollisuuksia eettisyyden kannalta.