128 päivää pelinkehitystä
Lehtosaari, Heidi; Kortelainen, Aleksi (2014)
Lehtosaari, Heidi
Kortelainen, Aleksi
Savonia-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405239685
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405239685
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä käsitellään kahden teollisen muotoilun opiskelijan pelinkehitysprojektin vaiheita. Tekijöiden tarkoituksena on opiskella projektin kautta pelinkehitystyön perusteita ja projektinhallintaa, sekä kehittää tekijöiden ammatillisia valmiuksia. Projekti on tekijöiden omaehtoinen omia oppimistarpeita ja ammatillisen kiinnostuksen kohteita palveleva, eikä siinä ole mukana ulkopuolista yhteistyökumppania. Projektia tuotetaan Enterbrainin RPG Maker VX Ace- pelinkehitystyökalulla.
Opinnäytetyössä esitellään pelinkehitysprojektin alkuaskeleita ideointi- ja käsikirjoitusvaiheesta työryhmän omiin osuuksiin, hahmosuunnitteluun ja pelimekaniikkaan, sekä käydään läpi projektin aikana tuotettua materiaalia ja tekijöiden oppimisprosessia.
Opinnäytetyössä esitellään pelinkehitysprojektin alkuaskeleita ideointi- ja käsikirjoitusvaiheesta työryhmän omiin osuuksiin, hahmosuunnitteluun ja pelimekaniikkaan, sekä käydään läpi projektin aikana tuotettua materiaalia ja tekijöiden oppimisprosessia.