Pop up -konsepti R-Collectionille
Skogster, Sonja; Knuuti, Anna-mari (2014)
Skogster, Sonja
Knuuti, Anna-mari
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405269982
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201405269982
Tiivistelmä
Opinnäytetyössämme suunnittelimme pop up -konseptin suomalaiselle vaatealan yritykselle R-Collectionille.
Konsepti perustuu muunneltaviin kaluste-elementteihin, joilla voidaan muodostaa erilaisia tiloja. Päätavoitteena
oli suunnitella helposti koottava ja liikuteltava myyntitila. Elementit ovat toiminnallisesti ja visuaalisesti
yhteensopivia R-Collectionin uuden ilmeen kanssa. Käytimme konseptin suunnittelun perustana yrityksen
määrittelemiä brändiattribuutteja. Opinnäytetyössä esitellään konseptin osat ja sen toimintaperiaate. Istutimme
konseptin kolmeen erikokoiseen esimerkkisijaintiin havainnollistaaksemme konseptin muokattavuutta.
Rakensimme myyntikalusteesta prototyypin, jonka osia ja toimivuutta visualisoimme kuvallisin keinoin.
Perehdyimme työssämme myös mielikuviin ja niiden muodostumiseen. Lopuksi otimme kantaa konseptin
jatkokehitysmahdollisuuksiin.
Konsepti perustuu muunneltaviin kaluste-elementteihin, joilla voidaan muodostaa erilaisia tiloja. Päätavoitteena
oli suunnitella helposti koottava ja liikuteltava myyntitila. Elementit ovat toiminnallisesti ja visuaalisesti
yhteensopivia R-Collectionin uuden ilmeen kanssa. Käytimme konseptin suunnittelun perustana yrityksen
määrittelemiä brändiattribuutteja. Opinnäytetyössä esitellään konseptin osat ja sen toimintaperiaate. Istutimme
konseptin kolmeen erikokoiseen esimerkkisijaintiin havainnollistaaksemme konseptin muokattavuutta.
Rakensimme myyntikalusteesta prototyypin, jonka osia ja toimivuutta visualisoimme kuvallisin keinoin.
Perehdyimme työssämme myös mielikuviin ja niiden muodostumiseen. Lopuksi otimme kantaa konseptin
jatkokehitysmahdollisuuksiin.