Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Brändäys paikkamarkkinoinnissa : Alueellisesta brändäyksestä apua kaupunkien markkinointiin?

Ronkainen, Iisakki; Miettunen, Riku (2014)

 
Avaa tiedosto
miettunen_riku_ja_ronkainen_iisakki.pdf (2.614Mt)
Lataukset: 


Ronkainen, Iisakki
Miettunen, Riku
Oulun ammattikorkeakoulu
2014
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052710305
Tiivistelmä
Perinteisen yritysbrändäämisen rinnalle on nousemassa yhä vahvemmin alueellinen brändäys. Globalisoitumisen myötä yhä useammat alueet kilpailevat keskenään samoista resursseista, ja kilpailu kiihtyy koko ajan.

Alueellisella brändäämisellä tarkoitetaan alueiden tai paikkojen, kuten kuntien, kaupunkien, seutukuntien tai maiden brändien luomista. Aluebrändien luomisen lähtökohtana ovat samat tavat ja tavoitteet kuin perinteisessä brändäyksessäkin: alueen tunnetuksi tekemisen ja imagonluomisen kautta alueen taloudellinen kehittäminen houkuttelemalla alueelle uusia asukkaita, turisteja ja muita sidosryhmiä.

Alueellisesta brändäyksestä on imagonluonnin ja -kehityksen lisäksi kehittynyt tärkeä työkalu kuntien ja kaupunkien sisäisten toimintojen kehitykseen. Brändimielikuvaa analysoimalla saadaan arvokasta tietoa alueen tilanteesta.

Työn teoriaosuudessa käymme läpi brändinrakentamisen yleisiä periaatteita: mitä brändäys on, miten brändi rakennetaan ja ylläpidetään toimiva brändi sekä mitkä ovat brändinrakentamisen tärkeimmät työkalut. Vertaamme yritysmaailman brändinrakentamista alueelliseen brändäykseen ja käymme läpi niiden yhteneväisyyksiä ja eroja.

Loppupuolella pohdimme alueellisen brändäyksen mahdollisuuksia. Paikat ja alueet tarvitsevat uusia tapoja tunnettuuden kasvattamiseksi. Voisiko kaupunginosabrändäys vastata tarpeeseen?
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste