Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ravintola Os - Palvelun laatu ja asiakastyytyväisyys

Lehijoki, Henri (2014)

 
Avaa tiedosto
Lehijoki_Henri.pdf (456.0Kt)
Lataukset: 


Lehijoki, Henri
Savonia-ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052710411
Tiivistelmä
Menestyvässä liiketoiminnassa palvelun laadun ja asiakastyytyväisyyden takaaminen on kohonnut tärkeäksi kilpailukeinoksi koko ajan tiukentuvilla markkinoilla.

Tämän opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytväisyys ja palvelun laatu kuopiolaisessa Ravintola Os:ssa. Opinnäytetyön tutkimusongelmana ja tavoitteena oli selvittää Ravintola Os:n asiakastyytyväisyyden sekä palvelun laadun taso asiakkaiden näkökulmasta. Ravintolan toiminnasta pyrittiin myös löytämään yleisiä kehityskohteita.

Opinnäytetyö oli kvantitatiivinen eli määrällinen tutkimus, joka toteutettiin asiakkaille suunnatun strukturoidun kyselylomakkeen avulla. Tulokset analysointiin ja niiden pohjalta ravintoiloitsija pystyy tekemään tarvittavat toimenpiteet.

Opinnäytetyön tulokset osoittivat, että Ravintola Os:n palvelun laatu on hyvällä tasolla. Kehityskohteita löytyi myös ja niistä tehtiin tarvittavat johtopäätökset. Tutkimus on hyvä totetuttaa tietyn väliajoin uudestaan, jotta asiakastyytyväisyyden kehittymistä voidaan tarkemmin seurata. Asiakastyytyväisyystutkimukseen vastasi 90 henkilöä, joten tutkimusta voidaan pitää luotettavana. Asiakastyytyväisyystutkimuksen rinnalle Ravintola Os:ssa voitaisiin ottaa käyttöön suoran palautteen järjestelmä, koska suoran palautteen järjestelmä tukee asiakastyytyväisyystutkimusta.

Kvantitatiivisen tutkimuksen lisäksi työ käsittelee kohdeyritystä, ravintola toimialaa yleisesti, ravintoloiden välistä kilpailutilannetta Kuopiossa, palvelun laadun-ja asiakastyytyväisyyden merkitystä liiketoiminnassa sekä teoriaa tutkimusmenetelmistä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste