Onnistu asiakastapahtumassa! : Onninen Oy
Mannerjoki, Enni (2014)
Mannerjoki, Enni
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052610054
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014052610054
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli luoda Onninen Oy:lle suunnitelma teollisuusalan asiakastilaisuudesta, jonne kutsuttaisiin sekä potentiaaliset että nykyiset asiakkaat. Työ tulee olemaan vuonna 2015 ensi kertaa järjestettävän tapahtuman apuna ja suuntaa antavana ohjenuorana.
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö koostuu teoreettisesta viitekehyksestä ja itse tapahtuman suunnittelusta. Teoriaosuus koostuu tapahtumamarkkinoinnin määritelmästä, onnistuneen tapahtuman suunnitteluprosessista ja asiakasnäkökulmasta, jossa pohditaan syitä, miksi tapahtumiin kannattaa osallistua.
Toiminnallisen osuuden tavoitteena oli luoda suunnitelma sellaisesta tapahtumasta, jossa asiakkaat tuntisivat olonsa tervetulleiksi. Tapahtuman tavoitteena on Onnisen tunnettavuuden parantaminen terästukkurina sekä nykyisten asiakassuhteiden lujittaminen ja uusien asiakkuuksien hankinta.
Opinnäytetyössä pohdittiin kehitysideoita tapahtuman järjestämiseen, jonka kohderyhmä oli määritelty toimeksiantajan mukaan jo etukäteen. Tilaisuudelle suunniteltiin tavoitteet ja viesti, joka halutaan välittyvän vierailijoille. Tämän jälkeen pohdittiin sopivaa toteutusryhmää, joka tulee vastaamaan tilaisuuden suunnitteluprosessista opinnäytetyötä apuna käyttäen. Työhön laadittiin alustava asiakastilaisuuden ohjelma ja jälkimarkkinointivaiheet.
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö koostuu teoreettisesta viitekehyksestä ja itse tapahtuman suunnittelusta. Teoriaosuus koostuu tapahtumamarkkinoinnin määritelmästä, onnistuneen tapahtuman suunnitteluprosessista ja asiakasnäkökulmasta, jossa pohditaan syitä, miksi tapahtumiin kannattaa osallistua.
Toiminnallisen osuuden tavoitteena oli luoda suunnitelma sellaisesta tapahtumasta, jossa asiakkaat tuntisivat olonsa tervetulleiksi. Tapahtuman tavoitteena on Onnisen tunnettavuuden parantaminen terästukkurina sekä nykyisten asiakassuhteiden lujittaminen ja uusien asiakkuuksien hankinta.
Opinnäytetyössä pohdittiin kehitysideoita tapahtuman järjestämiseen, jonka kohderyhmä oli määritelty toimeksiantajan mukaan jo etukäteen. Tilaisuudelle suunniteltiin tavoitteet ja viesti, joka halutaan välittyvän vierailijoille. Tämän jälkeen pohdittiin sopivaa toteutusryhmää, joka tulee vastaamaan tilaisuuden suunnitteluprosessista opinnäytetyötä apuna käyttäen. Työhön laadittiin alustava asiakastilaisuuden ohjelma ja jälkimarkkinointivaiheet.
