Real-time Balance Management in Omnichannel Retail
Lindberg, Susanna (2022)
Lindberg, Susanna
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022091520207
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022091520207
Tiivistelmä
Insinöörityön tarkoituksena oli tutkia työn tilaajan saldonhallinnan vaikutukset verkkokaupan asiakkaisiin. Työn tavoitteena oli selvittää mahdolliset työkalut ja metodit, joiden avulla saldojenhallinnassa päästäisiin tavoitetulle tasolle. Kohdeyrityksessä on tehty tästä aiheesta tutkimusta ja pilotointeja, joten työn materiaali on luotu tukemaan käynnissä olevaa kehitysprojektia.
Työ toteutettiin haastatteluiden, myymälävierailun ja otannan pohjalta. Lisäksi kartoitettiin materiaalia eri saldonhallintaa varten kehitetyistä teknologioista ja pohdittiin näiden mahdollisia uusia/edelleen kehitettyjä käyttötarkoituksia tulevaisuudessa.
Tutkimuksen pohjalta yritykselle laadittiin listaus mahdollisista työkaluista sekä niiden sopivuudesta heidän tarpeisiinsa. Yritys voi hyödyntää materiaalia kehitysprojektissaan poissulkemalla sopimattomaksi todetut teknologiat sekä tutkimalla lisää ja pilotoimalla mahdollisesti toimivat vaihtoehdot.
Työ toteutettiin haastatteluiden, myymälävierailun ja otannan pohjalta. Lisäksi kartoitettiin materiaalia eri saldonhallintaa varten kehitetyistä teknologioista ja pohdittiin näiden mahdollisia uusia/edelleen kehitettyjä käyttötarkoituksia tulevaisuudessa.
Tutkimuksen pohjalta yritykselle laadittiin listaus mahdollisista työkaluista sekä niiden sopivuudesta heidän tarpeisiinsa. Yritys voi hyödyntää materiaalia kehitysprojektissaan poissulkemalla sopimattomaksi todetut teknologiat sekä tutkimalla lisää ja pilotoimalla mahdollisesti toimivat vaihtoehdot.