Markkinointisuunnitelma Kotileipomo Antinkaapolle
Mäkipeura, Emma (2022)
Mäkipeura, Emma
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022091620248
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022091620248
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli luoda markkinointisuunnitelma ja suunnitella sosiaalisen median julkaisut. Toimeksiantaja toimi rovaniemeläinen leipomo Kotileipomo Antinkaapo.
Opinnäytetyön tehtävänä oli laatia brändin mukainen markkinointisuunnitelma asiakaskyselyä hyödyntäen. Tavoitteena oli tukea liiketoimintaa kokonaisvaltaisesti markkinointistrategian avulla.
Opinnäytetyön tietoperustan muodostivat strateginen markkinointi, digitaalinen markkinointi ja asiakaslähtöisyys. Opinnäytetyö oli luonteeltaan kehittävä. Menetelminä hyödynnettiin SOSTAC-mallia, SWOT-analyysiä ja vuosikelloa. Aineistoa kerättiin teemahaastattelulla ja asiakaskyselyllä.
Menetelmien kautta saadut tulokset osoittivat, että yrityksen markkinointia tulisi monipuolistaa ja saattaa se ajan tasalle. Opinnäytetyön tuloksena luotiin sosiaalisen median julkaisut kolmeksi kuukaudeksi ja visuaalista ilmettä yhtenäistettiin.
Opinnäytetyön tuloksista ja tuotoksista voivat hyötyä toimeksiantajan lisäksi ravitsemus- ja matkailualan yritykset, joiden tarvitsee luoda sosiaalisen median markkinointisuunnitelma tai kaipaavat tietoa uusimmista markkinatrendeistä.
Opinnäytetyön tehtävänä oli laatia brändin mukainen markkinointisuunnitelma asiakaskyselyä hyödyntäen. Tavoitteena oli tukea liiketoimintaa kokonaisvaltaisesti markkinointistrategian avulla.
Opinnäytetyön tietoperustan muodostivat strateginen markkinointi, digitaalinen markkinointi ja asiakaslähtöisyys. Opinnäytetyö oli luonteeltaan kehittävä. Menetelminä hyödynnettiin SOSTAC-mallia, SWOT-analyysiä ja vuosikelloa. Aineistoa kerättiin teemahaastattelulla ja asiakaskyselyllä.
Menetelmien kautta saadut tulokset osoittivat, että yrityksen markkinointia tulisi monipuolistaa ja saattaa se ajan tasalle. Opinnäytetyön tuloksena luotiin sosiaalisen median julkaisut kolmeksi kuukaudeksi ja visuaalista ilmettä yhtenäistettiin.
Opinnäytetyön tuloksista ja tuotoksista voivat hyötyä toimeksiantajan lisäksi ravitsemus- ja matkailualan yritykset, joiden tarvitsee luoda sosiaalisen median markkinointisuunnitelma tai kaipaavat tietoa uusimmista markkinatrendeistä.