Verkkokaupan markkinointisuunnitelma - Leluaitta Oy
Leskelä, Hannele (2022)
Leskelä, Hannele
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022100820994
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022100820994
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Leluaitta Oy:lle verkkokaupan markkinointisuunnitelma. Markkinointisuunnitelman tarkoituksena oli löytää erilaisia kehitysideoita sekä markkinoinnintoimenpiteitä, joita toimeksiantaja voi hyödyntää tulevaisuudessa verkkokaupan myynnin kasvattamisessa ja markkinoinnissa.
Opinnäytetyö toteutettiin konstruktiivisella lähestymistavalla. Tietoperustassa kerättiin tietoa markkinointisuunnitelmasta, digitaalisesta markkinoista sekä verkkokaupan myynnin kasvattamisesta ja markkinoinnista. Opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa.
Opinnäytetyön tuotoksena Leluaitta Oy:lle luotiin verkkokaupan markkinointisuunnitelma, joka pitää sisällään muun muassa vinkkejä verkkokaupan uusiasiakashankintaan sekä tunnettuuden kasvattamiseen, sisällöntuotantoon sekä digitaalisen markkinoinnin eri keinojen ja eri sosiaalisen median kanavien hyödyntämiseen. Lisäksi tarkasteltiin analytiikkaa ja verkkokaupan kannalta tärkeitä mittareita. Toimeksiantajalle on tehty markkinointisuunnitelma, joka on aukikirjoitettu sekä lisäksi on luotu opas, josta näkee konkreettisia esimerkkejä.
Opinnäytetyö toteutettiin konstruktiivisella lähestymistavalla. Tietoperustassa kerättiin tietoa markkinointisuunnitelmasta, digitaalisesta markkinoista sekä verkkokaupan myynnin kasvattamisesta ja markkinoinnista. Opinnäytetyö toteutettiin yhteistyössä toimeksiantajan kanssa.
Opinnäytetyön tuotoksena Leluaitta Oy:lle luotiin verkkokaupan markkinointisuunnitelma, joka pitää sisällään muun muassa vinkkejä verkkokaupan uusiasiakashankintaan sekä tunnettuuden kasvattamiseen, sisällöntuotantoon sekä digitaalisen markkinoinnin eri keinojen ja eri sosiaalisen median kanavien hyödyntämiseen. Lisäksi tarkasteltiin analytiikkaa ja verkkokaupan kannalta tärkeitä mittareita. Toimeksiantajalle on tehty markkinointisuunnitelma, joka on aukikirjoitettu sekä lisäksi on luotu opas, josta näkee konkreettisia esimerkkejä.