Vamian hius- ja kauneudenhoidon neuvontapalvelut tutkinnon osan verkko-opetuksen kehittäminen
Nukala, Johanna (2022)
Nukala, Johanna
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022102721636
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022102721636
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää aiempaa Vamian hius- ja kauneudenhoidon neuvontapalvelut tutkinnon osan verkko-opintoja. Tarkoituksena oli luoda Vamian verkko-opetus strategian mukainen, opiskelijalähtöinen ja uudelleen hyödynnettävä verkkokurssi Vamian Moodle-oppimisympäristöön. Kehittämistyö toteutettiin yhteistyössä Vamian kanssa.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee oppimiseen ja opettamiseen vaikuttavia asioista sekä näiden aiheiden merkitystä verkko-opinnoissa ja verkko-opintojen suunnittelussa. Kehittämistyössä käydään läpi verkko-opintojen suunnittelun vaiheet, oppimisprosessin ja oppimistilanteet.
Verkko-opintojen kehittämisen tueksi toteutettiin valmistuneille verkkokurssin suorittaneille kyselytutkimus. Kyselytutkimuksen avulla pyrittiin selvittämään, millaisia kokemuksia vastaajilla oli muun muassa verkko-opiskelusta, suoritetun verkkokurssin laajuudesta, oppimateriaalista sekä Moodle verkko-oppimisympäristöstä.
Kehittämistyö toteutettiin Vamian Moodle -oppimisympäristöön. Työssä tutkinnon osan ammattitaitovaatimukset pilkottiin pienempiin osiin, josta muokattiin kahdeksan vaiheinen oppimisprosessi. Oppimisprosessista laadittiin yksityiskohtainen suunnitelma oppimiskokonaisuuksille. Oppimiskokonaisuuksiin pohdittiin aihetta käsittelevä oppimateriaali, tehtävät ja ohjaus.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsittelee oppimiseen ja opettamiseen vaikuttavia asioista sekä näiden aiheiden merkitystä verkko-opinnoissa ja verkko-opintojen suunnittelussa. Kehittämistyössä käydään läpi verkko-opintojen suunnittelun vaiheet, oppimisprosessin ja oppimistilanteet.
Verkko-opintojen kehittämisen tueksi toteutettiin valmistuneille verkkokurssin suorittaneille kyselytutkimus. Kyselytutkimuksen avulla pyrittiin selvittämään, millaisia kokemuksia vastaajilla oli muun muassa verkko-opiskelusta, suoritetun verkkokurssin laajuudesta, oppimateriaalista sekä Moodle verkko-oppimisympäristöstä.
Kehittämistyö toteutettiin Vamian Moodle -oppimisympäristöön. Työssä tutkinnon osan ammattitaitovaatimukset pilkottiin pienempiin osiin, josta muokattiin kahdeksan vaiheinen oppimisprosessi. Oppimisprosessista laadittiin yksityiskohtainen suunnitelma oppimiskokonaisuuksille. Oppimiskokonaisuuksiin pohdittiin aihetta käsittelevä oppimateriaali, tehtävät ja ohjaus.
Kokoelmat
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineisto, joilla on samankaltaisia nimekkeitä, tekijöitä tai asiasanoja.
-
Verkko-opetuksen erityispiirteet hoitotyön koulutusohjelmissa : Kirjallisuuskatsaus
Karvonen, Matias; Nurmi, Ville; Sädekallio, Teemu (2019)Teknologian kehittymisen myötä verkko-opetus yleistyy sekä Suomessa että maailmalla. Myös hoitotyön koulutuksissa monet perinteisesti lähiopetuksena toteutetut opintojaksot on siirretty tapahtumaan verkossa. Verkko-opetus ... -
eLearning asiakaskoulutuksien mahdollistajana : case: ZetaDisplay Finland Oy
Pasanen, Pekka (2020)Opinnäytetyö käsittelee verkko-oppimisen hyödyntämistä asiakkaille suunnatuissa koulutuksissa. Opinnäytetyön tavoitteena on suunnitella sekä toteuttaa toimiva eLearning-palvelu ZetaDisplay Finland Oy:lle. Aihe on ajankohtainen, ... -
Sähköisten työmenetelmien kehittäminen edunvalvontatoimistoissa
Bergdal, Minna (2021)Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja oli oikeusministeriön yksityisoikeus- ja oikeudenhoito-osaston oikeusturvapalvelut-yksikkö. Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää sähköisiä työmenetelmiä oikeusministeriön alla toimivien ...