FOREIGN INVESTMENT IN BAHRAIN : Case company: A Private Entrepreneur from Lithuania
Raginaite, Elvyra (2014)
Raginaite, Elvyra
Vaasan ammattikorkeakoulu
2014
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060411664
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2014060411664
Tiivistelmä
Kansainvälistymistä voidaan käyttää metodina kun liikelaitokset siirtyvät uusille markkinoille. Käytännössä kansainvälistymistä voidaan pitää suurena haasteena pienille ja keskisuurille yrityksille. Yksi keino siirtyä ulkomaisille markkinoille on tehdä ulkomainen investointi. Juuri siihen tässä tutkimuksessa keskitytään.Tämän tutkielman päämääränä on tarjota tutkimusyrityksellemme yksityiskohtaista informaatiota joka auttaa tekemään faktoihin perustuvia päätöksiä Bahrainin markkinoista. Kuvailemme niitä haasteita ja mahdollisuuksia joita kohtaamme siirtyessämme Bahrainin markkinoille käyttämällä SWOT analyysiä samoin kuin tarkastelemalla lähempää liikeympäristöä kuten myös kulttuurieroja Bahrainin ja länsimaiden välillä.
Tämä tutkielma myös tarjoaa informaatiota niistä eri markkinointitavoista joita on saatavilla samoin kuin tekijöistä, jotka voivat vaikuttaa markkinointitavan valinnassa. Lisäksi tutkielma käsittelee uhkia ja mahdollisuuksia joita tapausyritksemme kohtaa astuessaan Bahrainin markkinaymmpäristöön kun otetaan huomioon kulttuuriset, polliittiset, taloudeliset, teknologiset, juridiset sekä ympäristötekijät. Empiirinen osa toteutettiin haastattelemalla tutkimusyritystä jolla on riittävästi painoarvoa tutkimuksellemme. Tutkimustulokset antoivat yritykselle tietoa kulttuurisista ja eettisistä normeista Bahrainissa koskien maan lakeja sekä erilaisia aspekteja makroympäristökysymyksissä jotka vaikuttavat markkinoille pääsyyn. Loppuluvussa katsaus tutkimukseen mahdollisista vaihtoehdoista Bahrainin markkinoille pääsemiseen tapausrityksemme kohdalla tuotiin esille. Niin haasteet kuin kohtaamamme rajoituksetkin tutkimusta kirjoitettaessa mainitaan myös. Lopuksi tutkimuksen tekijän mielipide on, että jatkotutkimukselle tällä saralla on tilaa muillekin alaa lähellä oleville aiheille.
Tämä tutkielma myös tarjoaa informaatiota niistä eri markkinointitavoista joita on saatavilla samoin kuin tekijöistä, jotka voivat vaikuttaa markkinointitavan valinnassa. Lisäksi tutkielma käsittelee uhkia ja mahdollisuuksia joita tapausyritksemme kohtaa astuessaan Bahrainin markkinaymmpäristöön kun otetaan huomioon kulttuuriset, polliittiset, taloudeliset, teknologiset, juridiset sekä ympäristötekijät. Empiirinen osa toteutettiin haastattelemalla tutkimusyritystä jolla on riittävästi painoarvoa tutkimuksellemme. Tutkimustulokset antoivat yritykselle tietoa kulttuurisista ja eettisistä normeista Bahrainissa koskien maan lakeja sekä erilaisia aspekteja makroympäristökysymyksissä jotka vaikuttavat markkinoille pääsyyn. Loppuluvussa katsaus tutkimukseen mahdollisista vaihtoehdoista Bahrainin markkinoille pääsemiseen tapausrityksemme kohdalla tuotiin esille. Niin haasteet kuin kohtaamamme rajoituksetkin tutkimusta kirjoitettaessa mainitaan myös. Lopuksi tutkimuksen tekijän mielipide on, että jatkotutkimukselle tällä saralla on tilaa muillekin alaa lähellä oleville aiheille.