Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Managing employee turnover: Case Study

Plomp, Mikael (2022)

Avaa tiedosto
Plomp_Mikael.pdf (989.9Kt)
Lataukset: 


Plomp, Mikael
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022110922398
Tiivistelmä
Työntekijävaihtuvuus on kasvava ongelma erityisesti myynnin alalla ja provisiopalkatuissa tehtävissä. Tässä opinnäytetyössä tutkin erään yrityksen työntekijävaihtuvuutta ja siihen liittyviä syitä. Opinnäytetyön tarkoituksena on auttaa yritystä tunnistamaan vaihtuvuuteen liittyviä tekijöitä, jotta ongelmaan voitaisiin kehittää ratkaisuehdotuksia.
Opinnäytetyössä kuvaillaan provisiopalkkaisen myyntiedustajan työn toimenkuvaa ja perehdytystä tehtävään. Työntekijöiden palkkaamiseen ja perehdyttämiseen liittyvät kustannukset laskettiin, jotta mahdollisten toimenpiteiden budjettia osattaisiin arvioida. Yrityksen entisille työntekijöille toteutettiin Frederick Herzbergin kaksifaktoriteoriaan pohjautuva kvalitatiivinen kyselytutkimus. Tuloksia verrattiin osittain yrityksen jo aiemmin käyttämään kvantitatiiviseen kyselyyn, joka lähetetään yrityksestä lähteville myyntiedustajille.
Opinnäytetyön lopussa analysoitiin tutkimusten tuloksiin pohjautuvaa informaatiota. Saadun datan perusteella poimittiin suurimmat työntekijän irtisanoutumiseen johtavat syyt. Näihin syihin pohjautuen arvioitiin mahdollisia toimenpiteitä, joihin yrityksen kannattaisi keskittyä työntekijäpysyvyyden parantamiseksi.
 
Employee turnover is a growing problem especially amongst positions with a commission-based salary. In this thesis I research a company’s employee turnover and reasons for its current situation. The meaning of this thesis is to help the company recognise which practices influence the problem to find and develop solutions.
This thesis begins with describing the work and orientation of a Sales Representative at the company. Expenses for recruiting and training new employees were calculated so that a budget for possible improvements can be estimated. To the former Sales Representatives an interview based on the two-factor theory by Frederick Herzberg was conducted as a qualitative survey. The results were then analysed partially with the company’s already existing Exit questionnaire.
In the end of this thesis the results of the research were analysed. Based on the data received the most problematic practices were picked. On the basis of these practices concrete actions were suggested and handled to find the company ways of improving its employee turnover rates.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste