Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma
Savolainen, Jussi (2022)
Savolainen, Jussi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022111522788
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022111522788
Tiivistelmä
Opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona vaasalaiselle naisten pesäpallojoukkueelle, Mailattarille. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, kuinka joukkue voisi sisällöntuottamisella sosiaalisessa mediassa saavuttaa lisää näkyvyyttä nuorten keskuudessa ja täten saada uusia katsojia ottelutapahtumiin.
Tutkimuksen teoreettinen viitekehys sisältää kaksi päälukua, jotka ovat sisällöntuottaminen sekä uusasiakashankinta. Molemmat näistä pääluvuista on yhteydessä sosiaaliseen mediaan, joihin perehdytään tarkemmin työn teoriaosuuksissa.
Tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmenetelmää.
Tuloksista selviää se, että mitä kohderyhmään kuuluvat henkilöt toivovat näkevänsä urheilujoukkueen sivulta. Kohderyhmää kiinnostaa nähdä enemmän joukkueen jokapäiväistä toimintaa.
Tutkimuksen teoreettinen viitekehys sisältää kaksi päälukua, jotka ovat sisällöntuottaminen sekä uusasiakashankinta. Molemmat näistä pääluvuista on yhteydessä sosiaaliseen mediaan, joihin perehdytään tarkemmin työn teoriaosuuksissa.
Tutkimusmenetelmänä opinnäytetyössä käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmenetelmää.
Tuloksista selviää se, että mitä kohderyhmään kuuluvat henkilöt toivovat näkevänsä urheilujoukkueen sivulta. Kohderyhmää kiinnostaa nähdä enemmän joukkueen jokapäiväistä toimintaa.
