Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Kotimaisen ohjelmatoimiston arvopohjaisen strategian yhteisöllinen rakentaminen

Roine, Jussi (2022)

 
Avaa tiedosto
Roine_Jussi.pdf (3.032Mt)
Lataukset: 


Roine, Jussi
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022111823037
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä rakennetaan kotimaiselle All Day Agency -ohjelmatoimistolle neljän vuoden toimintastrategia. Lisäksi tutkitaan ohjelmatoimiston arvotyön merkitystä ja vaikutusta kotimaisen elävän musiikin alalla. Kotimainen elävän musiikin ala tarkoittaa tässä työssä All Dayn toimintaympäristöä, eli lähinnä kevyen rytmimusiikin kaupallista kenttää, mukaan lukien artistit, muut ohjelmatoimistot, festivaalit, ravintolat, tapahtumat ynnä muut artistien esiintymiseen liittyvät toimijat.

Opinnäytetyön tavoitteena on valjastaa All Dayn henkilöstö strategiatyön pariin, aktivoida yhteinen kehitystyö ja tarkastella ohjelmatoimiston arvopohjaa ja toimintamalleja suhteessa toimialaan. Lopputuloksena on arvopohjainen strategia, joka huomioi sosiaalisen kestävyyden teemoja ja henkilöstön hyvinvoinnin sekä onnellisuuden. Lisäksi työssä pureudutaan koko elävän musiikin kentän arvopohjaiseen toimintaan.

Opinnäytetyön tilaaja on All Day Agency, viralliselta nimeltään All Day Entertainment Oy. All Day on helsinkiläinen ohjelmatoimisto, joka on toiminut kotimaisella elävän musiikin kentällä vuodesta 2016. Sen ydintoiminta on esiintymisten myyminen edustamilleen artisteille, ja se järjestää myös omia tapahtumia. All Dayn edustuksessa on noin viisikymmentä kotimaista artistia ja kymmenkunta dj:tä.

Strategia toteutetaan luomalla ymmärrys strategiatyöstä ja valjastamalla tilaajaorganisaation henkilöstö ideoinnin pariin, yhdistämällä jo olemassa olevaa tietoa ja ammattitaitoa. Tutkimusmenetelmät ovat luonteeltaan laadullisia. Kehitystyön pohjana toimivat yhteinen havainnointi, aivoriihet ja yhteisöllinen ideointi. Tutkimuksellisessa lähestymistavassa sivutaan myös ennakointia ja skenaariotyöskentelyä. Koko All Dayn henkilöstön voimin tuotettu materiaali muodostaa tutkimusaineiston yhdessä musiikkialan ammattilaisten kanssa käytyjen haastattelujen sekä benchmarkingin tulosten kanssa. Tutkimustyön tuloksena tuotettu toimiva, perustavanlaatuinen ja käyttöönotettu neljän vuoden strategia koetaan All Dayn koko henkilökunnan omaksi ja tehokkaaksi työkaluksi. Arvotyöhön pohjautuva strategia onnistutaan valjastamaan vaikutusvaltaisen, yhdenvertaisuuteen tähtäävän organisaation peruskiveksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste