Fit Tammisto: Mikä tekee Suomen parhaan kuntosalin?
Kättö, Vilma (2022)
Kättö, Vilma
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112023208
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022112023208
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee asiakaskokemusta kuntosali yrityksen kilpailuetuna. Asiakaskokemukseen tutustutaan kilpailustrategiana. Työssä sivutaan myös palveluympäristön vaikutusta asiakaskokemukseen, erityisesti kuntosaliympäristössä.
Toimeksiantajayritys Fit Tammisto on saavuttanut suuren suosion sosiaalisessa mediassa ja työ tutkii yrityksen menestystä asiakaskokemuksen kautta. Työn tavoitteena oli luoda syvempää ymmärrystä asiakaskokemuksesta Fit Tammiston asiakkaiden silmin ja etsiä syy-seuraussuhteita asiakaskokemuksen, sekä yrittäjän ratkaisuiden välillä.
Tutkimusmenetelmänä oli laadullinen tutkimus. Tutkimus toteutettiin kahdessa osassa anonyymilla asiakaskyselyllä sekä yrityksen omistajan haastattelulla.
Tutkimuksen tulokset mukailivat teoriaa asiakaskokemuksesta. Asiakaskyselyyn vastasi 112 henkilöä, joka oli pieni otanta koko kuntosalin 1976 jäsenestä, kenelle kyselyn linkki lähetettiin. Asiakaskyselyn vastauksien perusteella kyettiin kuitenkin rakentamaan kokonaiskuvaa koetusta asiakaskokemuksesta, vastauksien samankaltaisuuden perusteella. Tutkimustuloksissa nousi selkeästi esille kolme pääkategoriaa, joilla oli suurin vaikutus koettuun asiakaskokemukseen. Kolme kategoriaa oli palveluympäristö, yhteisöllisyys ja kuntosalin omistaja Riku Kärkkäinen, erityisesti hänen koettu intohimo yritystä kohtaan. Asiakaskyselyn tulokset, sekä haastattelun tulokset täydensivät toisiaan luoden Fit Tammiston asiakkaiden koetusta asiakaskokemuksesta selkeän kuvan. Tutkimustulokset onnistuivat syventämään ymmärrystä koetusta asiakaskokemuksesta.
Toimeksiantajayritys Fit Tammisto on saavuttanut suuren suosion sosiaalisessa mediassa ja työ tutkii yrityksen menestystä asiakaskokemuksen kautta. Työn tavoitteena oli luoda syvempää ymmärrystä asiakaskokemuksesta Fit Tammiston asiakkaiden silmin ja etsiä syy-seuraussuhteita asiakaskokemuksen, sekä yrittäjän ratkaisuiden välillä.
Tutkimusmenetelmänä oli laadullinen tutkimus. Tutkimus toteutettiin kahdessa osassa anonyymilla asiakaskyselyllä sekä yrityksen omistajan haastattelulla.
Tutkimuksen tulokset mukailivat teoriaa asiakaskokemuksesta. Asiakaskyselyyn vastasi 112 henkilöä, joka oli pieni otanta koko kuntosalin 1976 jäsenestä, kenelle kyselyn linkki lähetettiin. Asiakaskyselyn vastauksien perusteella kyettiin kuitenkin rakentamaan kokonaiskuvaa koetusta asiakaskokemuksesta, vastauksien samankaltaisuuden perusteella. Tutkimustuloksissa nousi selkeästi esille kolme pääkategoriaa, joilla oli suurin vaikutus koettuun asiakaskokemukseen. Kolme kategoriaa oli palveluympäristö, yhteisöllisyys ja kuntosalin omistaja Riku Kärkkäinen, erityisesti hänen koettu intohimo yritystä kohtaan. Asiakaskyselyn tulokset, sekä haastattelun tulokset täydensivät toisiaan luoden Fit Tammiston asiakkaiden koetusta asiakaskokemuksesta selkeän kuvan. Tutkimustulokset onnistuivat syventämään ymmärrystä koetusta asiakaskokemuksesta.