Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Filmbutikin mediapalveluiden tuotteistaminen palvelumuotoilun keinoin

Bergman, Kaisa (2022)

 
Avaa tiedosto
Bergman_Kaisa.pdf (9.510Mt)
Lataukset: 


Bergman, Kaisa
2022
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2022111823121
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia ja kehittää liikkuvan kuvan palveluita suunnittelevan ja tuottavan tuotantoyhtiö Filmbutikin mediapaketteja ja löytää ratkaisuja niiden markkinoimiseen ja myyntiin palvelumuotoilun keinoja apuna käyttäen. Suunnitellut mediapaketit toimivat tutkimustyön hypoteesina, joiden olemassaolon oikeutusta tutkimuksessa testattiin.

Työssä keskityttiin erityisesti tuotteistamiseen, asiakasymmärrykseen, asiakaskokemuksen arvon muodostumiseen, asiantuntijapalvelun markkinoimiseen ja myyntiin sekä palvelumuotoilun prosessiin ja menetelmiin.

Työn rakenne koostui johdannosta, teoriaosasta ja käytännön toimintamallista. Johdannossa käsiteltiin tutkimuksen ongelman määrittelyä ja aiheen rajauksen kannalta tärkeää tutkimuskysymystä ja hypoteesia sekä teoriaosassa tutkimukselle rajat antavaa teoreettista viitekehystä. Käytännön toimintamallissa toteutettiin tutkimus, johon sisältyi esitutkimus, asiakaskyselytutkimus ja sisäisen sidosryhmän haastattelut. Tutkimuksen jälkeen tulokset analysoitiin ja niiden keskeisimpinä tuloksina nousivat esille asiakkaiden neutraali suhtautuminen mediapaketteihin ja palveluiden ostaminen mieluummin yksittäisinä palveluina kuin pakettina. Käytännön myyntityön tuloksena syntyneet johtopäätökset mediapalveluista myös ohjasivat uuden palvelun tuotteistamista.

Sisäisen sidosryhmän kanssa pidetyn yhteiskehittämistyöpajan lopputuloksena konseptoitiin kaksi eri palvelukokonaisuutta joista toinen keskittyi asiakkaan yrityksen YouTube-kanavan optimointiin ja toinen mainoskampanjoiden markkinointiin sosiaalisessa mediassa. Palvelukokonaisuuksista rakennettiin prototyypit joita testattiin sisäisellä sidosryhmällä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste